Ik veronderstel dat hiermee bedoelt wordt dat er geen n00b vragen meer zijn? Een kleine discussie:
De mensen die 'ja' zeiden, met welke reden? :)
Nooit zelf 'beginner' geweest?
Ik sta open voor reacties en opmerkingen ^^
?Onbekende gebruiker
07-03-2005 21:42
ik ben het met je eens rafael.
heb op nee gestemt.
en zoveel n00b vragen kommen er toch niet, en als die er zijn dan kunnen we zetegenwoordig doorverwijzen aan [faq]2[/faq]
idd, ik ben zelf nog een redelijke Ubern00b in PHP naar mijn mening, tis fijn dat je niet zo afgezeikt wordt als je toevallig niet weet hoe je moet zoeken (wat ik in het begin vooral had).
Wat beter zou zijn is een of ander revolutionair systeem, dat je als je een topic aanmaakt, en een topic dat erop lijkt is bekend in de database (archief) dat dat wordt weergegeven, en als dat niet je vraag beantwoord, dan wordt er een nieuw topic aangemaakt.
Maar ik moet zeggen, dat er best vaak dezelfde (inmiddels dus standaard-)vragen worden gesteld, zonder veel niveau en diepgang.
(en dan ook nog met van die posts van "weet niemand het?")
PS: hoe wou je gaan controleren of een vraag/gebruiker 'gevorderd' is?
lol, ik ben weer een tijdje een beetje inactief geweest in verband met mn bedrijf, maar dit slaat echt alles. als je een gevorderde only forum gaat maken, dan neem je het nut van deze site weg.
iedereen is gelijk. grondwet artikel nummer 1.
wie bepaalt dan wie er gevorderd is? echt totale onzin.
'er bestaan geen domme vragen' bestaat hier zeker niet meer :P ?
Wat beter zou zijn is een of ander revolutionair systeem, dat je als je een topic aanmaakt, en een topic dat erop lijkt is bekend in de database (archief) dat dat wordt weergegeven, en als dat niet je vraag beantwoord, dan wordt er een nieuw topic aangemaakt.
Maar ik moet zeggen, dat er best vaak dezelfde (inmiddels dus standaard-)vragen worden gesteld, zonder veel niveau en diepgang.
(en dan ook nog met van die posts van "weet niemand het?")
PS: hoe wou je gaan controleren of een vraag/gebruiker 'gevorderd' is?
Een andere dergelijke revolutionaire methode: forum zoekfunctie :P
Een andere dergelijke revolutionaire methode: forum zoekfunctie :P
Dat zou inderdaad wel uitkomen hier... Maar ook daarvoor kan je, ook als noob, toch nog altijd Google gebruiken.
Zoek bijvoorbeeld eens op [PHP/JS] in de topic titel met de forum zoekfunctie. En kijk dan eens naar het resultaat van Google.
Ik heb Ja gestemd. En met de reden dat mijn vraag (van hierboven) niet fatsoenlijk is opgelost op dit forum. Dat kwam mede door de grote hoeveelheid berichten (met vragen zoals in de FAQ) die snel binnenstromen en andere topics naar een volgende pagina verwijzen.
Misschien is een 'gevorderde only' forum niet nodig, maar dan kan je het wel op een aantal andere manieren verbeteren:
- Meer categorieën en subcategorieën
- Betere zoekfunctie
Ik veronderstel dat hiermee bedoelt wordt dat er geen n00b vragen meer zijn? Een kleine discussie:
De mensen die 'ja' zeiden, met welke reden? :)
Nooit zelf 'beginner' geweest?
Ik sta open voor reacties en opmerkingen ^^
Ja, ik ben vroeger ook beginner geweest. Toen Hekje.com er nog was. vroeg ik natuurlijk ook dingen maar ik heb nog nooit een vraag gesteld zonder het eerst zelf te zoeken.