Elwin (a.k.a. SpaceFrog) schreef op 08.03.2005 10:38
Ik heb Ja gestemd. En met de reden dat mijn vraag (van hierboven) niet fatsoenlijk is opgelost op dit forum. Dat kwam mede door de grote hoeveelheid berichten (met vragen zoals in de FAQ) die snel binnenstromen en andere topics naar een volgende pagina verwijzen.
Dit klopt allen ik ben zelf tegen omdat je dan een verschil krijgt tussen de gevorderde en de "beginners".
Misschien is een 'gevorderde only' forum niet nodig, maar dan kan je het wel op een aantal andere manieren verbeteren:
- Meer categorieën en subcategorieën
- Betere zoekfunctie
Elwin
[Edit: Typo]
[/quote]
Vind ik een betere oplossing.
Alleen hoe moeten die categorieën gaan heten.
Daarnaast moeten de categorieen duidelijker worden weer gegeven. Nu
worden php vragen in catergory phphulp gezet enz...
Daarnaast vraag ik me af hoe je wilt bepalen dat iemand gevorderd is. Iemand met 100 posts hoeft niet gevorderd te zijn.
Vind ik een betere oplossing.
Alleen hoe moeten die categorieën gaan heten.
Daarnaast moeten de categorieen duidelijker worden weer gegeven. Nu
worden php vragen in catergory phphulp gezet enz...
Nou.. Er zijn nu zo weinig categorieën dat je niet veel moeite hoeft te doen om een paar nieuwe te verzinnen. Dit zou wat mij betreft een betere structuur zijn:
- Ontwikkelen
- PHP Basics (loopjes, echo's, etc, nu gedeeltelijk PHPhulp/PHP & MySQL)
- PHP en DB's (duidelijk, maar niet alleen MySQL neerzetten, nu gedeeltelijk PHPhulp/PHP & MySQL)
- Integratie andere talen (bijvoorbeeld JS in je PHP verwerken)
- Show it
- Site/script review (nu gedeeltelijk webdesign/site reviews)
- Webdesign (nu webdesign/webdesign)
- Marktplaats
- Script aanvragen (nu PHPhulp/Aanvragen)
- Chill out
- Koffie hoek (nu Chill out/Koffie hoek)
- PHPhulp
- PHPhulp (nu Chill out/PHPhulp)
En zo kan je er waarschijnlijk nog wel een paar verzinnen.
Als je dan geen 'Basic' vragen (of zoals andere zullen zeggen 'newbe vragen') wilt beantwoorden, dan hoef je niet in die subcategorie te kijken. Nu staat alles zo goed als in 1 categorie.
Daarnaast vraag ik me af hoe je wilt bepalen dat iemand gevorderd is. Iemand met 100 posts hoeft niet gevorderd te zijn.
Dat vind ik ook geen optie. En dan kan je weer zeggen dat de webmaster c.q. admin het moet bepalen, maar dan krijg je weer vriendjespolitiek.
Elwin (a.k.a. SpaceFrog) schreef op 08.03.2005 13:16
Dat vind ik ook geen optie. En dan kan je weer zeggen dat de webmaster c.q. admin het moet bepalen, maar dan krijg je weer vriendjespolitiek.
Elwin
En nog erger. Tenzij bas geld aan mij wilt geven. Maar ik heb ook geen oneinidge tijd. En omdat het toch op de admins/mods komen zal de werkdruk voor ons stijgen.
Je zou inderdaad het forum misschien wat meer categorieën kunnen geven. Zoiets als Basic, MySQL, html, css, js etc.
Overigens lijkt het me wel handig als de scripts sectie ook een categorie "functies" en "classes" krijgt :)
Ik vind wel dat er een gevordeden forum kan komen, maar er zijn volgens mij niet erg veel mensen die echt op fatsoenlijk niveau zitten.. vind ik.. dingen als preg_replace() etc..