Hallo php'ers!

Ik zit met een probleem. Ik heb een database met een aantal velden waar een id in gevoerd word. In een andere database, staat bij dat id een naam. Nu wil ik in een pagina die alle gegevens ophaalt uit de database waar het id staat, de naam die in de andere database bij dat id staat weergeeft. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg zo. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!
Luc de Wit
Aangezien de velden bij mij iets anders heten, heb ik dat aangepast. Heb nu dit:
<?php
$sql = "SELECT vluchten.nummer, bestemmingen.bestemmingnaam AS van, bestemmingen.bestemmingnaam AS naar
FROM vluchten
LEFT JOIN bestemmingen bv ON vluchten.van = bv.id
LEFT JOIN bestemmingen bn ON vluchten.naar = bn.id
WHERE vluchten.van = ".$_GET['id']." OR vluchten.naar = ".$_GET['id']."
GROUP BY vluchten.van, vluchten.naar;";
?>
Krijg deze error:
Unknown column 'bestemmingen.bestemmingnaam' in 'field list'
terwijl bestemmingnaam wel een veld is in bestemmingen. Heb wel het idee dat het verder goed is, en snap het alias gedeelte denk ik ook wel als ik het zo zie. Alleen kan ik niet opmaken waarom hij die error geeft.
Blijkbaar snap je het alias gedeelte niet, want je hebt ze weggehaald.

Probeer het zo eens:
<?php
$sql = "SELECT vluchten.nummer, bv.bestemmingnaam AS van, bn.bestemmingnaam AS naar
FROM vluchten
WHERE vluchten.van = ".$_GET['id']." OR vluchten.naar = ".$_GET['id']."
GROUP BY vluchten.van, vluchten.naar;";
?>
Bij mij werkt die namelijk
Krijg deze error:
Unknown column 'bv.id' in 'on clause'
SELECT vluchten.nummer, bv.bestemmingnaam AS van, bn.bestemmingnaam AS naar
FROM vluchten
WHERE vluchten.van = 1 OR vluchten.naar = 1
GROUP BY vluchten.van, vluchten.naar;
Denk dan inderdaad dat ik het alias gedeelte niet begrijp.
Waarschijnlijk moet je id dus veranderen in bestemmingsid ofzo. Hoe jouw kolom met het bestemmingsnummer heet.

Zie nu pas dat Noppes het antwoord ook al gaf.
Dom dat ik dat zelf niet heb gezien.
Hartelijk dank allen, het werkt! :) Petje af voor alle hulp die ik maar blijf krijgen! Nu kan ik eindelijk weer verder met mijn systeempje!
Nu zit ik met een volgend probleem! :(
Als bijv Amsterdam > Rotterdam al een keer bestaat en je voegt hem nog een keer toe, geeft hij in de lijst van Amsterdam en Rotterdam maar 1 v/d 2 vluchten weer. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? :(

Edit: Shit, bump ik weer. Niet aan gedacht en kan dit bericht niet verweideren. Sorry!

Edit2: Heb het zelf al verholpen. Group by gedeelte weghalen deed het hem :P
GROUP BY weghalen.

Edit: Volgende keer ook de edit lezen (A)

Reageren