Wij gaan binnenkort op @home over ipv ADSL. Dit is wat aantrekkelijker voor ons.
We hebben nu een speedtouch, daaraan zit een kapotte router die alleen nog maar als HUB werkt. Daarin zitten dus de modem en de twee pc's aangesloten. Internet doet het dan gewoon aangezien de modem ook meteen als router dient.
Nu met @home schijnt het anders te moeten. Je hebt dan zowel een router als modem nodig is mij verteld.
Ik heb al gekeken via google en wat dingen gevonden, maar dat klinkt allemaal veels te makkelijk.
Daarom is mijn vraag aan jullie, hoe hebben jullie kabelinternet gedeeld over twee pc's? Met name @home vind ik interessant. Ik vraag me af hoe jullie het voor elkaar gekregen hebben, aangezien je je pc een andere computernaam moet geven en dergelijke.
hmm dus dan hoef je de router alleen maar in te stellen met die hostname of iets / computernaam. En dan gaat de boel werken? Afgezien van wat configureren met ip's binnen het netwerk, maar dat kan met een beetje geluk blijven staan lijkt me. Ik ga iig een router ervoor kopen.
Mijn advies iig, is een router, want een hub heeft dit principe:
tegen 1 poort babellen, tegen alle poorten babbelen..
Daarmee vraag je te veel van je modem, is slecht voor dat ding, een router verdeelt alles netjes...
ik denk dat het dan wel goed komt met het delen van de kabel. De netwerksnoeren liggen er al, alleen ff de hub vervangen door een router :D
?Onbekende gebruiker
17-03-2005 15:42
@Johan
Een router is een aparaat je dat je verbinding deelt.
Een hub die praat tegen alle poorten
En een switch is een hub die meteen tegen de juiste poort praat
De meeste routers (allemaal) hebben een ingebouwden switch
ik las net iets over een E-tech router die geschikt was voor alle kabelexploitanten. Daarin zat idd ook een 4poorts switch en schijnt makkelijk te configureren te zijn.