Hallo,

Wij gaan binnenkort op @home over ipv ADSL. Dit is wat aantrekkelijker voor ons.

We hebben nu een speedtouch, daaraan zit een kapotte router die alleen nog maar als HUB werkt. Daarin zitten dus de modem en de twee pc's aangesloten. Internet doet het dan gewoon aangezien de modem ook meteen als router dient.

Nu met @home schijnt het anders te moeten. Je hebt dan zowel een router als modem nodig is mij verteld.
Ik heb al gekeken via google en wat dingen gevonden, maar dat klinkt allemaal veels te makkelijk.

Daarom is mijn vraag aan jullie, hoe hebben jullie kabelinternet gedeeld over twee pc's? Met name @home vind ik interessant. Ik vraag me af hoe jullie het voor elkaar gekregen hebben, aangezien je je pc een andere computernaam moet geven en dergelijke.

Graag wat meer duidelijke informatie :D
Rafael schreef op 17.03.2005 21:55
@Elwin: Knap spul, waarschijnlijk net iets duurder dan mijne ;) En deze was toen ik hem kocht al niet goedkoop :-/ Soit, wat heb je aan een laptop met 17" scherm? :) Dat zou ik nooit kopen... Maar dat zijn meningen :) Ziet er wel een leuk spul uit.. :)
Omdat die mijn desktop moet gaan vervangen. En met programmeren heb ik altijd aardig wat schermen open.. :) En omdat ik hem bij klanten ga gebruiken als presentatiemiddel. Niet elk restaurant beschikt immers per tafel over een beamer.. :)

/me ontmoet klanten graag in een restaurant

En verder hou ik ook mijn Acer AL1714.. Die is zo relaxt.. :)

Edit:
En die 17" komt door dat volledige toetsenboord. Ik haat die cijfertjes boven de letters. Ik heb het numerieke gedeelte nodig,.. :)

Elwin
ja leuk, Elwin,

Ik ga persoonlijk voor deze. Ik moet en zal een HP hebben, wat het ook kost.. kvin ze super mooi..!! vooraldeze dus... :)
Als je voor mooi gaat moet je ook zeker even de Pro serie van Toshiba bekijken.. :)

Elwin
Tja ik heb hier een hele oude IBM liggen.
Mooi ding, pent. 1 dat wel maar goed te gebruikken behalve dan dat de accu stuk is.
En ik heb nog een oude Toshiba liggen, gekregen van een leraar, scherm is een beetje kapot, geen cd station, netwerk functie ontbreekt en PMCIA is stuk.
Maar met een een kabel ertussen (via printerpoort) en een ander scherm er aan is hij prima voor foto presentatie te gebruiken.
Nog een andere Tosh liggen, Pent. 2 werkt prima voor af en toe gebruik

Maar eigenlijk, een "nieuwe" zal goed doen maar ik ebn zuining op mijn geld, miss. te zuinig

Reageren