Wij gaan binnenkort op @home over ipv ADSL. Dit is wat aantrekkelijker voor ons.
We hebben nu een speedtouch, daaraan zit een kapotte router die alleen nog maar als HUB werkt. Daarin zitten dus de modem en de twee pc's aangesloten. Internet doet het dan gewoon aangezien de modem ook meteen als router dient.
Nu met @home schijnt het anders te moeten. Je hebt dan zowel een router als modem nodig is mij verteld.
Ik heb al gekeken via google en wat dingen gevonden, maar dat klinkt allemaal veels te makkelijk.
Daarom is mijn vraag aan jullie, hoe hebben jullie kabelinternet gedeeld over twee pc's? Met name @home vind ik interessant. Ik vraag me af hoe jullie het voor elkaar gekregen hebben, aangezien je je pc een andere computernaam moet geven en dergelijke.
heb je ook kabelinternet toevallig?
Want dan weet ik bij wie ik moet aankloppen mocht het echt niet werken, als je daar natuurlijk toestemming voor geeft.
Kan namelijk wel gewoon internetten als ik ADSL er weer inplug dat abbotje hebben we nog niet opgezegd.
Draadloos moet je nie doen..!!! iemand gaat met zn laptop met draadloos netwerk kaart voor je huis staan, draait network strumbler en zit zow in jouw internetverbinding en al jouw gedeelde bestanden, en een beetje hacker komt zow in je computer, dus niet doen..!! Tja je moet het nl zelf weten, maar tis nie aan te raaden.. :)
@Johan... Rite... Ooit gehoord van MAC adressen? WEP beveiliging? Zo'n dingen kan je beveiligen... En om in gedeelde bestanden te raken, moet:
1. De bestanden ook gedeeld staan
2. De pc aanstaan
En trouwens, als ik even in je tuin kom scheppen, en ik zoek je kabel, zit ik ook zo op je lijn...
Sommige mensen hebben nu eenmaal té snel schrik...
@ Rafael: uiteraard gehoord van mac adressen... Wedden dat als ik mn laptop heb, en ik ga bij joew voor de deur staan, dan ik dr tog in kom??
geef me een uurtje ofzow, hoogstends 2 en ik ben binne... :)
Be my guest :)
Edit:
Trouwens, je hebt nog geen laptop, want bent aan het sparen ^^ En dan moet je nog een deftige kopen met ingebouwde Wlan :) Perhaps an Acer Travelmate 292 LMi ? :) Nahh, is geen reclame, ik heb deze gewoon ;)
Als je je netwerk goed beveiligd is er niets aan de hand.
Ik heb dan geen draadloos netwerk, maar het is zo geconfigureerd dat er geen virussen/hackers inkunnen & met firefox het je ook geen spyware.
Dus weg met Ad-Aware/Spybot/etc, weg met Northon/McAfee/etc & ZoneAlarm/etc ;)
@Elwin: Knap spul, waarschijnlijk net iets duurder dan mijne ;) En deze was toen ik hem kocht al niet goedkoop :-/ Soit, wat heb je aan een laptop met 17" scherm? :) Dat zou ik nooit kopen... Maar dat zijn meningen :) Ziet er wel een leuk spul uit.. :)