Hoi,

Ik wil graag een dedicated server huren bij strato, voor 50 euro per maand. Ik weet alleen niet echt of dit het wel waard is. Ik wil er zelf stuk of 2-3 proxy's op laten draaien. En hosting aanbieden voor ongeveer 3-4 users maximaal! Zou de server het uberhaupt wel aan kunnen? Klik en daar de s server. En dan ook is 1000gb dataverkeer genoeg voor 2-3 proxy's?

Alvast bedankt :)
Danny, trust me, je gaat die 100 euro per proxy niet eruit halen.
per 3 proxy's wel toch?
Roel schreef op 30.05.2009 23:10
Als ik het zou doen zou ik er zelf een kopen, en niet bij een bedrijf een server aanvragen. Als je je server op je bedrijf of thuis hebt staan kun je deze tenminste zelf beheren.

Kan je dan niet beter zelf een servertje kopen en thuis plaatsen? Dat is volgens mij goedkoper...

Wanneer stoppen mensne toch eens met denken dat thuis hosten beter is?

1) Stroom kost thuis ook geld, en een goede server kost stroom
2) Een dedicated server is ook qua hardware ingericht om een server te zijn, dit in tegenstelling tot de gemiddelde pc op marktplaats
3) Je kunt een remote server ook beheren, herinstalleren, uitbreiden, enz. enz.
4) Je internetverbinding thuis haalt het niet bij de internetverbinding in een datacenter, en om een beetje host te zijn heb je een goeie upload nodig. Begin hiervoor maar bij een gigantisch internetabonnement via de kabel of glasvezel
5) En alle andere nadelen, zoals de support wanneer je in je blote kont op het strand ligt ;-)

Als je echter voor het eerst een servertje gaat nemen, en nog niet zeker bent of je concept geld op gaat leveren / gaat werken, neem dan een contract waar je op korte termijn vanaf kunt! Veel dedicated server contracten hebben een looptijd van 1 - 3 jaar, een VPS kun je vaak sneller vanaf (en is goedkoper).
Als je ervaring wilt opdoen met het beheren van een server, probeer dan eerst wat dingen lokaal te doen, zoals wat setups proberen in een VM..
Wamp?
Wamp?
Roel heeft een goede verbinding vandaag :D Zelf gebruik ik ook WAMP. Heerlijk programma.
Danny, ik zou zo wie zo echt goed blijven zoeken naar dedicated hosted diensten die meer voor je geld bieden, ik heb zelf gewoon een dedicated server in duitsland gehuurd, omdat toen op dat moment (ben er ook al vrij lang klant hoor).. de prijzen in verhouding nog goedkoper waren als in nederland.

Ik betaalde rond de 120 euro setup kosten, en vervolgens 40 euro per maand, moet ik er wel bij zeggen dat je een aantal configuratie opties heb, daarvoor koos ik ook en daardoor ben ik iets meer kwijt, het kan nog goedkoper.

Maar ik vind het belachelijk dat je voor 50 euro per maand 1000gb dataverkeer per maand hebt, ik zit al op 150.000 gb per maand wat ik zonder extra kosten mag gebruiken, en na 1 jaar lid zijn kreeg ik nog eens een soort van gratis buffer van 250.000gb die ik als reserve kon gebruiken.

En ik denk echt, ga weken lang zoeken naar de juiste hosting waar jij je dedicated server wilt huren. Als je echt wilt ondernemen, doe je research c.q marktonderzoek.

[weinig toevoegends]Ik stem zeker in met Danny en Rens, Roel kan wel gaan lopen schreeuwen dat je beter zelf een server kan kopen en installen, maar Rens schopt dat toch even keihard onderuit. Durf te wedden dat Roel zelf verre van bedreven is in dit soort praktijken...... [/weinig toevoegends]

[klein puntje nog]En ik denk dat posten over wamp en dergelijke niet echt van toepassing zijn. Hij is duidelijk de ontwikkelfase voorbij, en qua hosten zal wamp je geen stap verder brengen [/klein puntje nog]
Te Koop :-)

PL1600 te koop
Dual P2 450MHZ

lekker klein servertje van 50 kilo

Reageren