Hoi,

Ik wil graag een dedicated server huren bij strato, voor 50 euro per maand. Ik weet alleen niet echt of dit het wel waard is. Ik wil er zelf stuk of 2-3 proxy's op laten draaien. En hosting aanbieden voor ongeveer 3-4 users maximaal! Zou de server het uberhaupt wel aan kunnen? Klik en daar de s server. En dan ook is 1000gb dataverkeer genoeg voor 2-3 proxy's?

Alvast bedankt :)
Tommy schreef op 31.05.2009 00:12
Als je ervaring wilt opdoen met het beheren van een server, probeer dan eerst wat dingen lokaal te doen, zoals wat setups proberen in een VM..

Ook fijn inderdaad ;-)
Roelofs waar heb jij je server dan?
Strato staat ook in duitsland op zich hele goede ervaringen
mee qua hosting EN support bovenal!
Ook als je de video over de datacentra's
bekijkt zie je wel dat ze behoorlijk
professioneel uitpakken. (Link: http://www.strato.nl/imperia/md/content/strato_nl/flash/datacenter_video/index.html )
En rens bedankt voor je goeie toevoeging.
Enters ivm ads rechts... Ik wil eigenlijk overstappen omdat mijn proxy die nu ook bij strato hosting loopt geen curl met ssl ondersteunt en op zich het beter zou zijn voor mijn klanten, die ik dan hosting kan aanbieden.
Wij hebben onze servers zakelijk bij een grote partij in Nederland ondergebracht, nou is dat qua kosten natuurlijk niet te vergelijken, maar als ik al mijn servers die ik ooit gehuurd heb over de afgelopen 12 jaar bekijk, dan is goedkoop echt duurkoop. Je levert niet alleen in wat betreft de snelheid en stabiliteit, maar vooral op de support.

Zoek dus goed op het internet naar ervaringen over je hostingprovider, en bedenk vooraf de 'mogelijk exotische zaken' als curl met SSL, en vraag de hoster of je dat kunt gebruiken. Zo kom je niet achteraf voor verassingen te staan.
Zo zei ik ook al tot nu toe is strato voor mij heel goed gebleken, met een hele goede gratis support lijn tot 23.00 daarna Engelstalige support geloof ik. En dan ook kan deze server (S) het wel aan, 3 proxies, en 3-4 van mijn klanten?
Een beetje server kan honderden websites aan. Daar hoef je je geen zorgen om te maken.
oke ;)

Danny,

Ik zit zelf bij 1sthousing.de , je moet uit de menu *produkte* - *root server* kiezen, en dan kun je gaan configureren met welke software je wilt werken.

Maar het wil niet zeggen dat zij nu de goedkoopste zijn, ik ben niet iemand als ik tevreden ben telkens ga verhuizen want service en kwaliteit zijn ook belangrijk.

Je hebt, maar ik heb er al jaren geen gebruik meer van gemaakt, dus als het er nog is.. geen idee, maar er zit ook dan een remote powerswitch bij als je server crasht, dan kun je hem ook zelf weer herstarten.

Met de online ticket systeem, ben ik altijd binnen 12 uur geholpen. in de wel ruim 5 jaar tijd is mijn server altijd online geweest, wel is het 1x één week onbereikbaar geweest maar dat was niet hun schuld, hun ja uplink had netwerk problemen en daardoor was het bereik eventjes erg slecht.

Het is alleen wel zo, ze schrijven altijd in het duits naar je, maar je kunt rustig je berichtgeving in het engels opstellen.. maar zolang je maar weet wat ze bedoelen in het duits.. ik heb daar dan weer geen problemen mee, maar het kan voor elk ander natuurlijk een min puntje zijn als je de taal echt niet kent.

Oke, ziet er redelijk goedkoop uit. Enige probleem zoals je al zei.. Duits *zucht* en weinig dataverkeer? 100 gb per maand?

Reageren