Nou bij deze dan ook maar even een review van wat experts. Ik ben bezig met een website (DatePunt). Zoals de naam al doet vermoeden is dat een dating website.

Ik ben van plan om vanaf 1 november online te gaan. Ik heb twee domeinnamen:
www.datepunt.nl en www.datepunt.com.

DatePunt.nl is altijd nederlands. DatePunt.com leest de taalinstellingen uit je browser uit (nederlands en anders engels).

Op de gewone site zit er een overlay overheen. Als je die weg wilt hebben moet je even naar index2.php gaan. Dan is de main pagina zonder overlay. Als je echt even de opties van de website wilt bekijken moet je even je ip geven dan haal ik de overlay weg. Er werkt nog niet heel veel (alleen registratie en activatie en dan inloggen, maar verder nog vrij weinig. Maar daar wordt aan gewerkt.

Alle commentaar is welkom, laat maar even weten wat je ervan vind...
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.datepunt.nl%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0
That's not good my friend...

Concept: 5/10
> Bestaan hier al circa 554.000.000 websites van.

Design: 5/10
> Redelijk zwakjes, (bijna) geen grafische elementen pure html & css.

Coding: 2/10
> Hier ben ik heel streng in, niet valid is sowieso onder 5 voor mij, handig dat je naampagina.php gebruikt, goed voor indexering van google vandaar toch nog de 2 maar ik had liever datepunt.nl(.com)/paginanaam/ gezien.

Totaal: 12/30 : 4/10
ik vind het hetzelfde als dat paradox zegt maar het zijn maar kleine foutjes die je hebt dus ik zeg 5/10
Bedankt voor het commentaar zover. Mag ik even reageren?

De coding ben ik mee bezig. Waren veel meer fouten, maar ben ik aan het terugbrengen. Ik ben er alleen nog niet uit waarom de "DIV" daar niet mag staan, maar de site is nog in ontwikkeling. Ben het wel helemaal eens dat het aan de standaarden moet voldoen.
/update: Is nog maar 1 type error alleen daar zijn er wel 9 van... Heb nog geen idee hoe ik die kan verhelpen...

Design: Oke, vind ik jammer. Enige tips wat dan verbeterd kan worden? Google heeft ook niet veel grafisch en vind ik een perfect design. Less = More vind ik zelf een belangrijk aspect. Zit wel ajax in de voorkant voor bijvoorbeeld de profielen enzo. En javascript om dingen tijdens het typen (onblur) te controleren.

Concept: Ja dat weet ik, maar ik probeer er wel wat vernieuwende dingen in te zetten. Verder is hij compleet gratis (tel daar de hoeveelheid websites nog maar van) en volledige zonder reclame. Dan blijven er nog weinig concurrenten over.

Ik kijk uit naar meer commentaar/opmerkingen.
Omdat een div gewoon niet binnen een <a> tag mag staan volgens de W3C web standaarden. Vervang die div eens door span en probeer wat meer met css te werken en wat minder met html

daarmee bedoel ik dus dit bv

<BODY bgcolor="FFCCCC">

vervangen door in je css dit te zetten

body { background: #FFCCCC; }

en van je html dit te maken

<body>

en ja html tags moeten helemaal niet in hoofdletters getypt zijn
@Paradox, kan je mij toch even helpen met de div/span dan. Want ik krijg het echt niet voor elkaar. Dit is mijn huidige code:

<a href="#" onclick="document.bgColor='#FFCCCC'" style="float:left;"><DIV id="pink" style="width:25px;height:25px;background-color:#FFCCCC;"></DIV></a>

als ik die omzet naar:
<a href="#" onclick="document.bgColor='#FFCCCC'" style="float:left;"><span id="pink" style="width:25px;height:25px;background-color:#FFCCCC;"></span></a>

Dan krijg ik niet meer mijn "lege blok" zoals bij de div wel het geval is. Zelfs als ik er een &nbsp; <p></p> of wat dan ook inzet. Ik krijg het niet goed. Daarom heb ik maar de div destijds gebruikt. Dit gaat om de kleur opties rechtsboven in het scherm. Ik krijg wel als ik tekst invul de juist kleur om mijn tekst, maar ik wil geen tekst hebben gewoon een leeg vierkant in de juiste kleur (of moet ik dan nu weer images gaan gebruiken omdat een span dat weer niet aan kan)?

Ik zal ook even de rest aanpassen naar aanleiding van je tips. Alleen vind ik het persoonlijk zelf handiger om html tags met hoofdletters te schrijven, dat valt beter op.
oh maar dat moet helemaal niet hoor het blijft valid met hoofdletters ^^

probeer zo eens
<a href="#" onclick="document.bgColor='#FFCCCC'" style="float:left;"><span id="pink" style="width:25px;height:25px;background-color:#FFCCCC; display: inline-block;"></span></a>
Ja, thanks! Dat blijkt te werken. Dat schelen ineens alweer 7 fouten. Die laatste twee krijg ik nu ook nog wel weg denk ik. Ik weet dat het valid blijft, het is mijn bedoeling alleen maar om te leren van anderen, maar ik denk dat ik maar even een topic ga openen over html tags, hoofdletters of niet. Ik ga ook wel even meer naar de css gooien zoals je als tip aangeeft. Bedankt voor alles tot nu toe.
@Jacsoft;
Waarom geen MOD Rewite gebruiken?
Ziezo ;)
Het is je gelukt ;)

This document was successfully checked as HTML 4.01 Transitional!
Result: Passed

Reageren