Nou bij deze dan ook maar even een review van wat experts. Ik ben bezig met een website (DatePunt). Zoals de naam al doet vermoeden is dat een dating website.
DatePunt.nl is altijd nederlands. DatePunt.com leest de taalinstellingen uit je browser uit (nederlands en anders engels).
Op de gewone site zit er een overlay overheen. Als je die weg wilt hebben moet je even naar index2.php gaan. Dan is de main pagina zonder overlay. Als je echt even de opties van de website wilt bekijken moet je even je ip geven dan haal ik de overlay weg. Er werkt nog niet heel veel (alleen registratie en activatie en dan inloggen, maar verder nog vrij weinig. Maar daar wordt aan gewerkt.
Alle commentaar is welkom, laat maar even weten wat je ervan vind...
Ja inderdaad, bedankt voor de hulp. Ik had om eerlijk te zijn nog nooit met spans gewerkt :( (shame on me). Maar thanks. Nu alleen nog even je andere adviezen ter harte nemen (dat duurt alleen waarschijnlijk even iets langer).
Nog meer mensen tips? (Er zijn geen slechte tips :D)
Het is heel leuk dat je je achtergrond kan kiezen maar zet dat dan tenminste in een sessie zodat waneer je naar een andere pagina gaat het achtergrondkleur blijft..
Desnoods ook nog is in een cookie voor als de gebruiker opnieuw op de website komt het kleur nog steeds hetzelfde is van het bezoek er voor.
@home/joost. Welke browser gebruik jij? Ik test het zelf alleen in FireFox en Internet Explorer en daar is het wel goed. Ik heb wel een cross browser check gedaan en daar zagen de pagina's er goed uit, maar niet in dit detail bekeken. Volgens mij heb jij iets van Safari ofzo op een apple? Laat het even weten dan kan ik daar even naar kijken.
@Robert(s). Ik heb mij al bij alle zoekmachines aangemeld en ga mij ook bij dating pagina's aanmelden (dating.startpagina.nl) etc. Maar echt reclame kan ik inderdaad niet maken. Hoop echter op mond-op-mond reclame.
Ik heb er zelf geen kosten aan, want ik host het op mijn eigen server (die toch al aanstaat) op mijn eigen glasvezel (die ik toch al betaal) en ik onderhoud de site in mijn eigen vrije tijd (wat mij alleen tijd kost) maar verder dus geen geld. Dus daarom zijn de kosten beperkt en hoop ik dat de gebruiker daar het voordeel van inziet. Wat betreft reclame: Adblocker plus, dus reclame werkt dan ook niet echt goed. Ik weet ook niet (omdat ik geen reclame maak) of het echt gaat lukken, maar aangezien veel mensen toch liever niet betalen (€30 per maand voor een datingsite vind ik vrij veel) hoop ik dat daarom veel mensen zich gaan inschrijven.
Even misschien nog wel een puntje van aandacht, maar is misschien ook wel meer smaak hoor. Maar die zwarte met rode pagina (zoals op de afbeelding hierboven) associeer ik nou niet meteen met een datingsite. Het is nou ook niet dat ik die zo vaak bezoek :P maar dat zwarte past er gewoon niet heel erg bij.
@Robert. Bedankt voor je reactie. Ja zwart met rood is inderdaad niet de meest dating gerelateerde website, alleen ik vond het er wel mooi uitzien. Ik wil niet zoiets heel erg slijmerigs zoals alles roze enzo. Het moet wel enigszins normaal blijven en niet te verliefd achtig. Het moet niet overdreven worden. Nou is het maken van een interface niet mijn beste kwaliteit, dus als iemand een ander idee heeft. Je kan trouwens wel de background color wijzigen met de kleuren opties rechtsboven in. Misschien dat daar iets leukers inzit. (misschien zou ik daarmee ook de zwarte vlakken van kleur kunnen wijzigen.
Maar alternatieve kleurenschema's sta ik natuurlijk altijd voor open.
....Je kan trouwens wel de background color wijzigen met de kleuren opties rechtsboven in. Misschien dat daar iets leukers inzit....
Zoals ik daarnet al zei dat is handig, maar zet het in een sessie zodat je website het kleur 'onthoudt' en het niet weg is wanneer je naar een andere pagina gaat..
En hij werkt met een mac, browser hoogst waarschijnlijk safari, misschien firefox of opera.