Samen met een vriend gamen we al een tijdje in competitie verband (www.clanbase.com) met het spel CoD2. Nu zullen een aantal van jullie ook wel gamen en zich irriteren aan het feit dat 3/4 van de community (lees: alle Polen en Hongaren) hacken (private cheats: www.codehook.com).
Dat ter introductie; ik zoek mensen die vrijwillig mee willen helpen met een website en een anti-cheat programma om zodoende eindelijk weer eens lekker te kunnen gamen zonder dat je door de muur gevolgd wordt.
Om het nog even netjes te formuleren:
Werkzaamheden: Het maken van een website en een anti-cheat programma.
Functie eisen: Een degelijke kennis van PHP, HTML, CSS en/of JavaScript en AJAX, en als er nog meer talen zijn die je beheerst ben je natuurlijk altijd welkom!
Voor de programmeertalen kunnen we werkelijkwaar alles gebruiken, dat is namelijk nog een beetje los zand, maar je moet ergens beginnen!
Budget: Noppes, maar als we er ooit centen meemaken (dat heeft XRAY (www.xraygaming.com) ooit ook gedaan hoewel dat programma er werkelijkwaar helemaal niks van bakte), dan deel jij er in ieder geval in mee!
Bedrijfsnaam & Contactinfo:
We hebben nog geen naam, maar als je dit een leuk plan vindt, mail dan naar [email protected]
EDIT:
Nog even wat persoonlijke informatie. We hebben nu een team van 2 man, beiden 18 jaar:
Punkbuster al gemailed met een link naar de codehook site?
Zeg gewoon dat cod word overspoeld daardoor, misschien maken ze wel kleine update :)
PunkBuster heeft 0 support, bovendien weten ze dat zelf ook wel.. Net als het feit dat PunkBuster geen Windows 7 support, als je dat aan hebt staan wordt je in elke server gekicked voor Unknown API: Windows 7. PunkBusters update mogelijkheden en support zijn ofwel heel slecht, of ze zijn dood.
Doe toch normaal.... 'Alle' zijn net zo goed Nederlanders die hacken. Vooroordeel dat jij hebt. blagh![/quote]
Er is zelfs onderzoek naar gedaan :)
Als je alle gamers in een land neemt en dan het percentage neemt dat gepakt is of toegeeft weleens te cheaten komen china en de landen uit oost europa hoog :P
Ricardo je kunt het ook zo zien: Toegeeft of gepakt is.. misschien cheaten wel veel meer Nederlanders met betere cheat programma's waardoor ze niet gepakt worden. En het gaat me er om dat de oostblok landen altijd in de zeik genomen! terwijl het niet nodig is... Maar nu ontopic, dit is wel een goed plan, vroeger was ik ook fanatiek gamer en ergerde me dood aan de cheaters.
Ik ben eventueel wel bereid om mee te werken als vormgever (leer hier ook voor)
Een interessant project. Hoewel ik het daadwerkelijke gamen tamelijk achter me heb gelaten, vind ik het nog wel interessant om mee te denken. Ik wil graag meedenken over het concept (wat misschien nog wel 100x belangrijker is dan het programmeren zelf), maar kan nog niet met zekerheid zeggen dat ik er veel tijd in kan steken. Komende week in ieder geval niet zoveel, daarna wat meer.
Doe toch normaal.... 'Alle' zijn net zo goed Nederlanders die hacken. Vooroordeel dat jij hebt. blagh!
Misschien klonk het inderdaad denigrerend, maar de realiteit heeft mij uitgelokt tot zulke uitlatingen. Afra & Oetzie, jullie kunnen een PM verwachten.
Nu zitten we wel aan de max qua webdevelopers en vormgevers, we zijn nu nog vooral op zoek naar programmeurs. Anders komen we natuurlijk geen steek verder.
Ik ben gevorderd op het gebied van vb6 (ook al zeg ik het zelf).
Ik zou graag mee helpen met het maken van dit programma.
Het enige probleem is dat ik geen idee heb hoe je dit wilt voorkomen, ik denk namelijk dat iedereen zelf het initiatief moet nemen om zelf de software te installeren en als je een cheater bent zul je dit naar mijn inzien niet zo snel doen.
Groetjes.
?
Onbekende gebruiker
17-08-2009 18:26
@kilian, even een aanvulling op rogier: Ze zoeken een C/C++ programmeur. VB voldoet niet aan de eisen die het programma moet kunnen.
Ik ben gevorderd op het gebied van vb6 (ook al zeg ik het zelf).
Ik zou graag mee helpen met het maken van dit programma.
Het enige probleem is dat ik geen idee heb hoe je dit wilt voorkomen, ik denk namelijk dat iedereen zelf het initiatief moet nemen om zelf de software te installeren en als je een cheater bent zul je dit naar mijn inzien niet zo snel doen.
Groetjes.
Dat probleem is ook op te lossen, je maakt servers waar je dat programma geinstalleerd MOET hebben om te joinen, zodat je vanzelf hackservers en cleanservers krijgt :P
Zoals GaMer13 al zei zijn we echt op zoek naar C/C++ programmeurs. Jammer, jammer, maar misschien heb je daar ook wel kaas van gegeten?
@Ricardo
Ja dat zou voor de toekomst een mooi plan zijn, maar dat is vooralsnog een utopie. Daarentegen gaan de echte cheaters hun top-posities in de vele competities op clanbase (e.a. leagues) echt niet zo snel opgeven, en of ze nu gebust worden, of hun cheats uitzetten, het leidt allemaal naar hetzelfde doel, een cheat-vrije competitie en op lange termijn misschien wel een cheatvrije game!