Samen met een vriend gamen we al een tijdje in competitie verband (www.clanbase.com) met het spel CoD2. Nu zullen een aantal van jullie ook wel gamen en zich irriteren aan het feit dat 3/4 van de community (lees: alle Polen en Hongaren) hacken (private cheats: www.codehook.com).
Dat ter introductie; ik zoek mensen die vrijwillig mee willen helpen met een website en een anti-cheat programma om zodoende eindelijk weer eens lekker te kunnen gamen zonder dat je door de muur gevolgd wordt.
Om het nog even netjes te formuleren:
Werkzaamheden: Het maken van een website en een anti-cheat programma.
Functie eisen: Een degelijke kennis van PHP, HTML, CSS en/of JavaScript en AJAX, en als er nog meer talen zijn die je beheerst ben je natuurlijk altijd welkom!
Voor de programmeertalen kunnen we werkelijkwaar alles gebruiken, dat is namelijk nog een beetje los zand, maar je moet ergens beginnen!
Budget: Noppes, maar als we er ooit centen meemaken (dat heeft XRAY (www.xraygaming.com) ooit ook gedaan hoewel dat programma er werkelijkwaar helemaal niks van bakte), dan deel jij er in ieder geval in mee!
Bedrijfsnaam & Contactinfo:
We hebben nog geen naam, maar als je dit een leuk plan vindt, mail dan naar [email protected]
EDIT:
Nog even wat persoonlijke informatie. We hebben nu een team van 2 man, beiden 18 jaar:
Ja - of niet. Ligt dit nu aan mij of was dit bedoeld als een bijdehandte opmerking? Voordat je random resultaten aanklikt op google, kan je misschien even de beginpost lezen? Wij zijn bezig aan een AC voor Battlefield, CS 1.6, CS:S, CoD2, CoD4, CoD5, MW2.. geen van alle wordt ondersteund door GameGuard. Ik wens je veel plezier tijdens het spelen van PacMan/Tetris of RuneScape met GameGuard aan!
Toch maar even geregistreerd op dit forum om hier een reactie te kunnen plaatsen. Mochten er nog vragen zijn omtrent de ontwikkeling van een custom Anti-Cheat client (en dan vooral op het informatie gebied omtrend de websites erom heen) dan hoor ik dit graag.
Vooralsnog lijkt het mij beter om deze websites (dus ook de cheats) via de gerechtelijke weg te verbannen. Anti-Cheat clients developen is mooi, en het is ook zeker iets wat binnen ons netwerk (ooit) nog zal worden ontwikkeld.
Maar waar je beter voor uit moet kijken zijn de game developers (activision,EA ect.) want deze bedrijven zijn meestal niet zo blij met private projectjes en de kans dat je gemaand wordt op de activiteiten te stoppen is reƫel aanwezig.
Je zit immers in hun broodwinning te graaien (ik zal je de details besparen).
Maikel,
Admin Request Networks
?Onbekende gebruiker
15-09-2009 18:41
Maikel, dit begrijp ik niet helemaal. Eigenlijk zou ik die details juist wel willen lezen, want het voelt verkeerd aan wat je zegt.
Je helpt juist die gasten om ervoor te zorgen dat mensen niet meer kunnen cheaten. Hun "standaard spul" werkt niet en jij wilt er alleen voor zorgen dat er neit meer gehacked kan worden.
Aan de andere kant snap ik het wel, omdat je het spel in dat opzicht zit uit te kleden, en dat zal niet mogen......
PunkBuster is niet "puur" gemaakt om cheaters van gameservers te weren, het heeft een tweede doel. Het namelijk blokkeren van CD-Keys (global bans) waardoor de client (gamer) de cd-key opnieuw moet verkrijgen (meestal zal dit gewoon via de normale retail wegen gaan)
Dit betekend dat iedere "ban" een nieuwe klant betekend. Als een tweede partij een programma maakt dat 100% (of in ieder geval beter is) als PunkBuster dan wordt deze kringloop verbroken en gaat de omzet omlaag.
Although we do not condone cheating or piracy, we do not feel that this would help the gaming community in a constructive manner.
m.a.w. door cheaters is de omzet 10x zo hoog.
Om die reden is mijn organisatie een andere richting in geslagen (het platleggen van deze websites wegens het aanbieden van illegale content).
Dit werkt opzich goed tegen de sprokkelaars en een aantal grote websites maar helaas heeft dit een nadeel. Een groot aantal van deze websites zijn na onze klachten verhuist naar Nederland, omdat in Nederland de webhost niets hoeft te doen totdat we naar de rechter stappen. Dat is in bijvoorbeeld Duitsland anders, daar is de host ook verantwoordelijk voor de content.
5 Grote cheat websites zijn na onze abuse mail verhuist naar NL. Het is nu afwachten tot onze nieuwe website online is. Dan zullen we de problemen (proberen) neer te leggen bij de SIOD en het OM (echter zal bij hun de prioriteit op een laag pitje staan).
En zo kan ik nog wel een aantal dingen opsommen, onze organisatie is al vanaf 2007 bezig om dit tot een halt te brengen. Het vinden van C++ programmeurs is erg moeilijk (we hebben er nu 2) en PHP probeer ik zelf (ik ben nog beginner) dus het vinden van de juiste staff is erg erg lastig.
En als je dan alles hebt dan heb je ook nog eens de kans dat je door een andere anti-cheat community zwart gemaakt wordt (zie PBBans / PunksBusted affaire).
Ik draai nu al zo'n 4 jaar mee in de anti-cheat wereld en ik kan zeggen "I've seen it all"
?Onbekende gebruiker
16-09-2009 21:41
@Maikel, leuk dat je ons een pep-talk geeft ;) We zijn al een aardig stuk verder nu en zijn niet van plan om onze hobby op te geven. We zijn van mening dat PB niet goed genoeg z'n werk doet en vonden het wel leuk om eens het initiatief in eigen handen te nemen. We willen er geen geld mee verdien, we willen er niet beroep door worden, we willen gewoon onze horizon verbreden.
Ik vind het leuk dat je al 4 jaartjes in 'teh bussiness' zit, maar we gaan gewoon onze gang. Al het werk dat we nu gedaan hebben en dat later (misschien) voor niets was geweest, is in feite niet 'voor niets', aangezien we gewoon onze hobby nastreven.
@rogier; nProtect Gameguard wordt op veel online games gebruikt en wordt regelmatig geupdate, ik vind het daarom een goede keuze, maar dat is mijn mening. Ik bedoelde die reactie overigens niet erg bijdehand want nu ik die reactie teruglees kom ik inderdaad een beetje onaardig over :)
Ik vermoed dat je me verkeerd begrijpt, want ik geef nergens aan om te stoppen, integendeels zelfs! Ik zou ook zeker niet willen dat een project stopt dus er vooral mee doorgaan. Echter heb ik in mijn post gewoon een inzicht gegeven in hoe het in elkaar steekt (dan weet je wat je kunt verwachten).
Laat je dan ook vooral niet tegenhouden, dat heb ik zelf ook niet gedaan en nog steeds niet (laat dus vooral de moed niet zakken).
Ik hoop van harte dat er een nieuwe wind gaat waaien, en mochten jullie daar nog ooit hulp bij nodig hebben, dan hoor ik dit graag :)