Hallo,

Samen met een vriend gamen we al een tijdje in competitie verband (www.clanbase.com) met het spel CoD2. Nu zullen een aantal van jullie ook wel gamen en zich irriteren aan het feit dat 3/4 van de community (lees: alle Polen en Hongaren) hacken (private cheats: www.codehook.com).

Dat ter introductie; ik zoek mensen die vrijwillig mee willen helpen met een website en een anti-cheat programma om zodoende eindelijk weer eens lekker te kunnen gamen zonder dat je door de muur gevolgd wordt.

Om het nog even netjes te formuleren:

Werkzaamheden: Het maken van een website en een anti-cheat programma.

Functie eisen: Een degelijke kennis van PHP, HTML, CSS en/of JavaScript en AJAX, en als er nog meer talen zijn die je beheerst ben je natuurlijk altijd welkom!

Voor de programmeertalen kunnen we werkelijkwaar alles gebruiken, dat is namelijk nog een beetje los zand, maar je moet ergens beginnen!

Budget: Noppes, maar als we er ooit centen meemaken (dat heeft XRAY (www.xraygaming.com) ooit ook gedaan hoewel dat programma er werkelijkwaar helemaal niks van bakte), dan deel jij er in ieder geval in mee!

Bedrijfsnaam & Contactinfo:

We hebben nog geen naam, maar als je dit een leuk plan vindt, mail dan naar [email protected]

EDIT:

Nog even wat persoonlijke informatie. We hebben nu een team van 2 man, beiden 18 jaar:

Rogier (ik dus): Webdeveloper
Tijmen: Grafisch ontwerper (studeert ook grafische vormgeving etc.)

Is geen antwoord op mijn vraag. Uit de beginpost kan ik alleen herleiden dat jullie iemand zoeken die dat systeem kan maken. Denk dat je daar eerst je focus op moet leggen, en daarna pas op de website...
Je kan het ook zien als: het is handig om eerst je team bijeen te hebben alvorens je aan de slag gaat.. er zit zeker wel een kern van waarheid in wat je zegt, zodra het team bijeen is zullen we de nadruk eerst leggen op het detecteren van de cheats alvorens een website te gaan bouwen die volledig functioneel is. Maar het programma kan niet werkzaam zijn, zonder een deel van de website, dus de nadruk zal eerst gelegd worden op het detectie gedeelte, en dan op de website & het programma tegelijk.

Even iets wat hier vrij weinig mee te maken heeft:

Stop met posten of dit project wel of niet lucratief is, er staat nl. [vrijwillig] boven, en het dient een leuk doel en het is een leuke uitdaging. En heel misschien kan er op lange termijn wel leuk verdiend mee worden, maar ga mijn woorden nu niet verdraaien door te zeggen: "Dat wat je op lange termijn verdienen is niks bij wat een programmeur normaal verdient".
Kijk, nu snap je waar ik naartoe wilde gaan. Je moet natuurlijk wel denken over een databaseontwerp, maar wat als het qua programmering van de software totaal niet lukt? Dan heb je alles voor niets gedaan. Je kan de software uiteindelijk nog aanpassen zodat het is aangesloten op een software. Maar zoiets "simpels" (met de nadruk op de quotes) is voor latere zorg naar mijn idee..
Ja daar heb je wel een punt, want de C++ programmeurs liggen ook niet voor het oprapen.

* gaat weer lezen in C++ for dummies *
Overigens, offtopic over jouw edit: Ik heb alleen een, naar mijn idee, correcte tip gegeven. Het was niet aanvallend bedoeld, en ik probeerde ook totaal niet te zeggen dat je dit project links moet gaan liggen. Ik ondersteun het volledig (ik weet uit ervaring dat die software die je moet gaan schrijven moeilijk is, je zult eerst zelf hacks moeten schrijven om erachter te kunnen komen hoe ze precies werken en hoe je ze moet tegengaan). Ik zou het echter niet alleen hier op een PHP forum vragen, aangezien 95% hier geen verstand heeft van c/c++/c# of iets. (Waarom niet in vb trouwens? Is (in theorie) ook mogelijk :P)
@Chris, wij willen een cross-platform oplossing en tevens, Visual Basic is zelfs te decompilen en daar heb je geen 'moeilijke' dissambler voor nodig.

Overigens hebben we wel al ideeën hoe we het aan kunnen pakken, maar we hebben dus nog een C/C++ 'expert' nodig die er ietsje meer verstand van heeft.
Nee, we zijn ook niet alleen op PHPhulp aan het zoeken naar programmeurs, en jouw reactie was ook totaal niet aanvallend, maar doordat ik hem niet snapte reageerde ik vrij bot. (Omdat er vlak daarvoor iemand was, die wel zo'n domme opmerking maakte.)

We zijn nu ook bezig met het praten met een ex-hacker die veel van D3D en hooking weet. Dus we hebben zeker toekomstperspectief!
Een leuke boomdiagram die het hele proces (te) simpel samenvat.

Heb vroeger wel Counter-Strike gespeeld en werd zelf ook altijd gek van die hackers! Dus ik begrijp goed dat je gek wordt van de hackers in je clanbase toernooien en ik vind dit dus ook een goed idee van je, waar ik zelf echt nooit opgekomen ben/was. :P

Ik ben echter wel geïnteresseerd in helpen bij dit proces. Helaas weet ik niet of je iets aan me hebt.

Ik stuur je wel even een PM.
We zullen je aanmelding in beraad nemen; in ieder geval leuk dat je gereageerd heb, en het een leuk idee vindt!

Reageren