hallo
ik wil met php een agenda maken als pagina, maar ik ben hiermee echt een held op sokken.
ik wil graag dat je in kan loggen en dan aan kan passen en dus niet percee via het programma (ewisoft).
kan iemand mij helpen
danku
ik wil niet dat het voor me gedaan wordt en wil het graag leren. wat is w3school?

Gelieve Niet Bumpen: Herhaling

Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
Nick, ik zou sowieso google even instellen als je startpagina. Als iemand een term roept die je niet kent, tik je het daar even in, druk je op enter en kijk je even of er een uitleg van die term bij zit. W3schools beheert alle webstandaarden, inclusief PHP.

Als je nog geen ervaring hebt met HTML en CSS zou ik dat ook eerst even leren. Het is namelijk nogal wat, wat je vraagt. Zomaar een agenda in PHP maken als je nog geen ervaring hebt. Ik zou gewoon beginnen met PHP leren en als je nog geen HTML en CSS kent die eerst. Over een paar weken, als je hard leert, zul je vast wel een agenda kunnen maken :).

P.S. Een goed boek kopen over PHP is ook nooit weg.
sorry
ik had inderdaad beter even kunnen googlen
ik heb een beetje ervaring met html dus ja inderdaad
is er misschien ergens online een site waar ik het stapsgewijs kan leren?
nick schreef op 07.10.2009 18:50
sorry
ik had inderdaad beter even kunnen googlen
ik heb een beetje ervaring met html dus ja inderdaad
is er misschien ergens online een site waar ik het stapsgewijs kan leren?

Gebruik dan ook Google, of ben je nou zo lui?

http://www.w3schools.com/
Ach, SanThe, geef die jongen een break :p.

Nick, misschien gaat het allemaal te snel voor je. Op deze website geven mensen ondersteuning aan andere mensen die problemen hebben met PHP. Wij lossen problemen op. Het is geen school voor mensen die er nog nul ervaring mee hebben. In dat geval kun je hier ook wat tutorials volgen, maar op het forum verwijzen we jou nu dus naar w3schools, en wellicht tutorials op deze website. Als je dan tegen problemen aan komt kun je hier vragen posten in een apart topic.

Succes met het leren van PHP!
nick schreef op 07.10.2009 18:42
turmin dat is volgens mij wel wat ik zoek, heb je misschien ook een voorbeeld hoe dat eruit komt te zien? en welke dingen moet ik nog invullen? maanden misschien?
en is het ook mogelijk om via aanmelden agenda punten te maken?

Op die pagina's staat bovenaan een linkje naar een voorbeeld.
Dit kan je ook nog eens bekijken.
hallo
ik ben is naar de bieb geweest om boeken over html en php te bekijken en ben begonnen met html leren
nu heb ik gevonden hoe ik een tabel kan maken en daarmee kan ik zelf best een agenda maken, MAAR hoe maak ik de tabel zo, zo dat je het op de site kan invullen en dat het daar wordt opgeslagen?
vriendelijk bedankt.
p.s. met zo'n boek wordt html een stuk makkelijker
Een tabel in HTML? Eigenlijk als je het helemaal netjes wilt doen hoef je dat niet eens te gebruiken. Verdiep je liever in de wereld van HTML en CSS en de wonderen daarvan.
Tabellen zijn leuk, maar dan voor tabulaire doeleinden, zoals prijslijsten.

Als je HTML goed kent kan je over een een week of wat beginnen aan PHP. Hiermee kan je dynamiek/interaktie in je site stoppen. En bijv. data opslaan in databases., mails versturen, kijken of er een formulier verstuurd is, invoer controles maken etc...

Maar begin zeker niet meteen met het moeilijkste. Je gaat immers toch ook niet bij je eerste rijlles de snelweg op? ;-)
haha nee inderdaad, maar ik verdiep me nu inderdaad eerst in het html boek, omdat ik aannam dat php leren zonder html een beetje moeilijk is:P ik denk dat het boek over week makkelijk uit moet zijn.
dus als ik het goed begrijp zou ik als ik met php wel een goede agenda kunne maken? en php is dus ok hoed dat de date wordt opgelslagen, begrijp ik dat goed?
oh en wat bedoel je precies met dynamiek en interactie in je site stoppen (misschien wel een hele stomme vraag).
danku

Reageren