hallo
ik wil met php een agenda maken als pagina, maar ik ben hiermee echt een held op sokken.
ik wil graag dat je in kan loggen en dan aan kan passen en dus niet percee via het programma (ewisoft).
kan iemand mij helpen
danku
Ga je HTML boek eerst maar is uitlezen en leen dan een boek over PHP.
HTML slaat niks op, en PHP kan dit wel, maar doet dit ook niet uit zich zelf. Je moet dus zelf commando's geven om iets op te laten slaan, hierbij is 't handig dat je een database hebt. Dus je kan ook nog een boek lenen over MySQL of een andere database (Veel hostings gebruiken MySQL als database, maar is niet de beste)
Succes ermee.
Begin bij de basis. Een dynamische pagina of site houdt in dat je de content (o.a. tekst en afbeeldingen) kunt bijhouden en voorzien van nieuwe informatie of het simpelweg de content te wijzigen. Daar tegenover heb je statische websites maar die kom je eigenlijk vrij zelden nog meer tegen tegenwoordig. Het zijn dan ook websites waar informatie staat wat nooit of bijna nooit wordt geupdate.

Wanneer jij een agenda wilt maken waarbij je zelf agendapunten wilt toevoegen spreek je al over een dynamische pagina. Via formulieren met bijvoorbeeld invoervelden als titel, datum, tijd en informatie kun je een agendapunt toevoegen. Deze gegevens zet je in een database (meestal MySQL).

Kortom lees die boeken door, zoek websites en zoek veel scripts om die door te lezen en proberen te begrijpen. En je zult zien dat het eigenlijk helemaal niet zo moeilijk is (de basis dan).

Succes

Reageren