[li]Werken als webdeveloper[/li]
[li]Werken met databases (normaliseren/ optimaliseren/ joins)[/li]
[li]Verschillende databases[/li]
[li]Het AJAX principe -> Vooral do's en dont's)[/li]
[li]Frameworks[/li]
Ik zou zelf ook wel een keer mee willen naar zo'n meeting, alleen ik denk niet dat ik naar Utrecht of in die richting kan komen vanuit Bergen op Zoom... Dat van die uitleg over bepaalde onderwerpen lijkt me wel leuk, om dat met wat hapjes en drinken o.d. te doen. Verder vond ik dat met op zo'n groot scherm (beamer) de nieuwe versie te lanceren ook een goed idee.
HTML5, CSS3
CSS voor gevorderen
MCV, OOP, PHP6(?)
PHP5 en iets over Servers?
Goed gebruik van een database (gebruik de database om te rekenen bijvoorbeeld).
Agree, met als opmerking bij databases: indexes, query caching en nog meer van dat gedoe. Wat betreft servers: richten op apache alternatieven als Cherokee en dergelijke.
@Afra
Als je je wilt richten op beginners is MCV niet heel interessant, gaat misschien al wel te snel, maar als je de volgorde omdraait (PHP, OOP, MCV) denk ik dat het meeste wel duidelijk is of wordt.
Ik vind overigens het een heel goed idee om een soort van Symposium te doen. Iemand die mensen kent op een Universiteit/ Hogeschool in Utrecht? Misschien is er op die manier wat te regelen. Een lokaaltje/ ruimte op zo'n school is wel interessant, misschien kunnen we dan gelijk wat studentjes lekker maken?? :P
Daarnaast denk ik dat we met (x)Html en CSS moeten beginnen, maar ik denk vooral het CSS gedeelte. Voor wat betreft de database:
- Begin bij het begin, een stukje over normaliseren
- Een stukje over Joins
- En een stukje over indexering bijvoorbeeld.
- Natuurlijk moeten we ook andere dingen dan MySQL de revue laten passeren
Lijkt mij wel wat, zeker als het ook een soort van Symposium wordt. Als we verder nog iets leuks kunnen regelen met wat eten ofzo, dan heb je zo een middag / begin van de avond gehad.
Misschien iemand die de verschillen / voor- nadelen van Mysql vs PgSQL kan vertellen, en dan bedoel ik niet een pgFrank met een afgunst voor mysql.
?Onbekende gebruiker
27-10-2009 20:56
Denk dat het ook scheelt als we weten of er voornamelijk beginners of voornamelijk mensen komen met meer ervaring. Als er alleen maar mensen zijn die al ervaring hebben, is het wellicht interessanter om de "basis" te skippen en gelijk door te gaan naar de wat gevorderde dingen.
Een uni @ Utrecht zou misschien ook een optie zijn ja. Voor mensen uit Belgie is het wel iets lastiger, die moeten dan (afaik) met de trein naar a'dam en daarvandaan een trein naar Utrecht nemen.... Maar goed, ook dat is neit zeker.. Als er "slechts" 2 mensen uit Belgie komen hoef je niet de locatie te optimaliseren voor Belgen, er alleen rekening mee te houden...
Begint toch al een beetje vorm te krijgen, erg leuk! Wat vind Bas er zelf eigenlijk van?
@Chris
Ik denk dat er naast een paar die-hards misschien ook wel een paar "nieuwelingen" zullen komen. Misschien moeten we voor beiden wat wils doen lijkt me.
Misschien wel mooi om "in vogelvlucht" van beginner tot gevorderd te pakken op een of andere manier.
had een idee ben alleen even eht woord kwijt maar ik leg het wel uit dan is het ook duidelijk ;) hoop ik: je hebt 2 groepen met bijvoorbeeld een stelling de ene groep is voor die stelling die ander tegen zo kunnen jullie dus een half uur over hebben de mensen die voor die stelling zijn (bijvoorbeeld: het voordeel van mysql is dat het gemakkelijk te begrijpen is) en de mensen die tegen die stelling zijn zeggen dan bijvoorbeeld: Ja mysql is makkelijk te begrijpen maar dit is makkelijker Want,..... zo kom je dus ook op een soort van "spel" en kan je toch voor en nadelen van bepaalde dingen opvangen die je anders misschien niet zou weten ;)
(ps: ik kan hellaas niet komen woord het wel allemaal gefilmd ik en misschien meerdere mensen zouden het denk ik leuk vinden om het ook te kunnen zien die niet konden komen)
?Onbekende gebruiker
28-10-2009 09:14
Een soort debat Maurice? Kan nog interessant worden over MySQL, PDO e.d. ;-) (Non-PDO-gebruiker hier :D)
@Robert: Inderdaad. Als we ons maar niet focussen op één doelgroep.. Denk dat wat Maurice bedoeld ook erg interessant kan zijn. Zo krijgt iedereen een zegje en is er veel interactie!
Een uni @ Utrecht zou misschien ook een optie zijn ja. Voor mensen uit Belgie is het wel iets lastiger, die moeten dan (afaik) met de trein naar a'dam en daarvandaan een trein naar Utrecht nemen....