[li]Werken als webdeveloper[/li]
[li]Werken met databases (normaliseren/ optimaliseren/ joins)[/li]
[li]Verschillende databases[/li]
[li]Het AJAX principe -> Vooral do's en dont's)[/li]
[li]Frameworks[/li]
?
Onbekende gebruiker
28-10-2009 09:57
@Elwin: is inderdaad ook een mogelijk ja! (Dat ga ik zelf doen ;-))
- Voor beginners/gevorderden lijkt het me nuttig om inzicht/inspiratie te krijgen in manier van organiseren van code, en het opzetten van een applicatie (framework). Maar het is het leukste als hier meerdere mensen aan het woord komen en elk hun eigen aanpak presenteren.. en wat daar de voor/tegens van zijn.
- Misschien een introductie voor PHP'ers die freelancer willen worden..
@Chris
Dat bedoel ik, als we ons teveel focussen op de beginner blijft de ervaren persoon weg, terwijl wanneer we teveel focussen op gevorderde zaken is het niet interessant voor een beginner.
Ik denk overigens wel dat de groep "niet gevorderden" groter is dan de gevorderden (op zo'n dag, maar daar kan ik me in vergissen).
Wel een leuk idee zo'n "debat" maar of het haalbaar is. Als je geluk hebt vind je een stelling waarmee zo'n debat goed is te voeren, maar iedereen heeft zijn/ haar voorkeur en soms is het heel moeilijk om groepen te krijgen die een beetje gelijkaardig aan elkaar zijn.
Misschien kunnen we meteen in dit topic een aantal mogelijke onderwerpen bedenken? -> Hierbij geen onderscheid makende vanuit je eigen mening, maar puur de onderwerpen.
?
Onbekende gebruiker
28-10-2009 12:50
@Pholeron: Die introductie om freelancer te worden zou ook best gaaf zijn, gezien de huidige economisch-onzekere-tijden..
@Robert: Klopt. Hier inderdaad wat onderwerpen noemen waarover we kunnen debateren!
Locatie: Mijn voorkeur is ergens in Overijssel, maar Utrecht vind ik ook een prima plaats
Symposium: Het werken met databases -> Puur database gerelateerd, hoe normaliseer je , waar let je op en een stukje over Joins en indexes
Discussie: Het veelgebruikte MySQL zou vervangen moetenworden door een betere/ andere engine.
?
Onbekende gebruiker
28-10-2009 13:57
Locatie: R'dam/Delft/Den Haag :D Maar Utrecht is ook te doen ;-) Symposium: Hoe word je een freelancer, verschil tussen de verschillende databases Discussie: PDO (waarom wel/waarom niet)