Wellicht is het een leuk idee om in januari/februari na de release van de nieuwe versie een meeting/uitje/feestje te organiseren?

Is daar enige interesse in?

Op verzoek verplaatst naar deze rubriek.
In de koffiehoek is het altijd erg stil.

SanThe.

Bericht aangepast @ 28-10-2009 12:51
Vermeld in dit topic onderstaande gegevens, is wel zo makkelijk. Zal het hieronder zoveel mogelijk bijwerken zodat we 1 overzicht krijgen!

Debat onderwerpen:
Misschien niet verstandig om te doen, maar even laten zitten

Lijstje:
Locaties
  • [li]Groningen[/li]
    [li]Zwolle[/li]
    [li]Rotterdam[/li]
    [li]Utrecht[/li]
    [li]Den Haag[/li]

Symposium
  • [li]Werken als webdeveloper[/li]
    [li]Werken met databases (normaliseren/ optimaliseren/ joins)[/li]
    [li]Verschillende databases[/li]
    [li]Het AJAX principe -> Vooral do's en dont's)[/li]
    [li]Frameworks[/li]
Over een mogelijk debat; ik zou hier nog eens goed over nadenken. Dit idee lijkt me niet echt schaalbaar, waarschijnlijk zal de groep aanwezigen hier te groot voor zijn. Lijkt me ook niet echt interessant, aangezien de kennis van de leden nogal varieert.

Verder vind ik niet dat de hele dag zou moeten bestaan uit symposia en/of discussies, maar moet er ook ruimte blijven om informeel lekker een hapje en drankje te doen.
maurice schreef op 27.10.2009 16:07
misschien leuk als zoiets gedaan woord om op een groot scherm de nieuwe website van php hulp te "onthullen"

misschien dat dit ook nog mogelijk is :P
Afra schreef op 27.10.2009 17:08
[quote='Justin schreef op 27.10.2009 13:43']Onderwerpen als:

HTML5, CSS3
CSS voor gevorderen
MCV, OOP, PHP6(?)
PHP5 en iets over Servers?
Goed gebruik van een database (gebruik de database om te rekenen bijvoorbeeld).

Agree, met als opmerking bij databases: indexes, query caching en nog meer van dat gedoe. Wat betreft servers: richten op apache alternatieven als Cherokee en dergelijke. [/quote]

Blijf ik bij ^^

@ maurice, een live stream vind ik ook iets te gek hoor, where is my privacy :O

En debat gaat wellicht niet zo lekker lopen

EDIT: wat betreft locatie, Door de week niet te ver van groningen, rond het weekend niet te ver af van zwolle
Mogelijk is het beter dat mensen met een uitgesproken mening hun visie/ideeen/concepten toelichten.

De luisteraars kunnen dan zelf hun eigen visies aanscherpen, en bekijken in hoeverre andermans aanpak voor hun bruikbaar is/van toepassing is?

Een discussie op sommige fronten heeft net zo weinig zin als die over "linux vs windows vs mac"..
@Afra: Ga jij ons dan alles vertellen over Cherokee? :-D
@Pholeron
Dat is zeker waar, daarbij als we een symposium doen, als we daarbij zorgen dat er ruimte/ tijd is (niet veel) voor vragen/ discussie, kan je al een soort klein debatje krijgen.

Ik ben het overigens eens met Agirre dat we ook nog moeten zorgen dat er wat leuks te doen is. Het gaat tenslotte ook om de gezelligheid! Een discussie voeren om het discussie voeren is mijns insziens ook niet een handige oplossing.

Uiteindelijk denk ik dat we het best kunnen laten bij wat informatie over een aantal zaken: Ook het voor jezelf beginnen. De do's en ook dont's zouden bijvoorbeeld wel interessant kunnen zijn. (las vanmorgen weer in de krant dat NL zo achter blijft met mensen die voor zichzelf beginnen)

Verder is er in Utrecht best het e.e.a. te doen en kan je overal met OV prima komen. (mocht dat nodig zijn)
Utrecht lijkt me de beste optie net als de gegeven onderwerpen:

[quote]
Justin schreef op 27.10.2009 13:43
Onderwerpen als:

HTML5, CSS3
CSS voor gevorderen
MCV, OOP, PHP6(?)
PHP5 en iets over Servers?
Goed gebruik van een database (gebruik de database om te rekenen bijvoorbeeld).

Agree, met als opmerking bij databases: indexes, query caching en nog meer van dat gedoe. Wat betreft servers: richten op apache alternatieven als Cherokee en dergelijke.
[/quote]

Onderwerpen lijken me goed.

Wellicht projectgroep vormen nu?
Lijkt me een goed idee Justin! Zou graag Robert Deiman en Jan Koehoorn willen voordragen :)
En misschien AJAX??
Tamara schreef op 29.10.2009 14:35
En misschien AJAX??

Als projectmember, dat vind ik een beetje vreemd Tamara, zelfs al is hij:

son of Telamon, ruler of Salamis and a hero in the Trojan War, also known as "Ajax the Great"

^_^

Reageren