Hallo Allemaal,
Ik ben bezig met een website voor een dweilorkest. De website is ongeveer klaar. Nu heb ik een inlogsysteem voor leden gemaakt waar zij hun gegevens kunnen wijzigen en de ledenlijst kunnen zien. Mijn plannen zijn der zodat zij later ook zelf foto's kunnen uploaden en onderdelen op de site wijzigen.
Maar wij zijn aan het rommelen binnen de groep over het aangeven wie bij welk optreden kan.
Dus nu wil ik via dat inlogsysteem dat leden optredens kunnen toevoegen, aanpassen en aan kunnen geven of het optreden definitief is.
Ik heb hier nog geen tutorials of scripts voor gevonden. En ik weet zo niet hoe ik een begin kan maken want ik weet al niet hoe het database tab eruit zou moeten zien.
Om even in te haken, tabel aanwezig kan nog kleiner.. :)
Alleen optreden_id en gebruiker_id zullen voldoende zijn! Zodra er geen gebruiker_id bij optreden_id staat zal diegene ook niet aanwezig zijn. Is dat wel zo, dan is ie wel aanwezig! :-)
@Maarten: Ik heb er alle reden toe om zo te reageren. Juist omdat er newbie onder je naam staat, zou je alle adviezen die wij jou geven moeten volgen. Zoals al gezegd wordt: een datum is geen tekst, een datum is een datum.
Als je straks op datum wilt gaan sorteren kom je jezelf tegen. Als je straks met de datum wilt gaan rekenen, kom je jezelf tegen. Er zijn zoveel dingen waarvoor je beter de datum meteen als DATETIME kunt opslaan. Dat veldtype bestaat ook niet voor niks...
Als men gaat zeggen dat men ergens "te lui" voor is, breekt mijn klomp. Sorry, maar dan kun je beter meteen stoppen met waar je mee bezig bent. Jij wilt een goede website neerzetten, wij willen jou daarbij helpen, zorg dan zelf ook voor een beetje inzet. Het komt niet altijd allemaal maar aanwaaien, je zult er zelf ook wat voor moeten doen.
@Maarten: Ik heb er alle reden toe om zo te reageren. Juist omdat er newbie onder je naam staat, zou je alle adviezen die wij jou geven moeten volgen. Zoals al gezegd wordt: een datum is geen tekst, een datum is een datum.
Als je straks op datum wilt gaan sorteren kom je jezelf tegen. Als je straks met de datum wilt gaan rekenen, kom je jezelf tegen. Er zijn zoveel dingen waarvoor je beter de datum meteen als DATETIME kunt opslaan. Dat veldtype bestaat ook niet voor niks...
Als men gaat zeggen dat men ergens "te lui" voor is, breekt mijn klomp. Sorry, maar dan kun je beter meteen stoppen met waar je mee bezig bent. Jij wilt een goede website neerzetten, wij willen jou daarbij helpen, zorg dan zelf ook voor een beetje inzet. Het komt niet altijd allemaal maar aanwaaien, je zult er zelf ook wat voor moeten doen.
wow kerel, jij kunt wel heel erg overdrijven man >.>, en jij vind dus dat iedereen die lui is in sommige dingen die voor hem/haar niet relevant zijn dus maar direct moet stoppen? dan blijven er niet veel mensen meer over namelijk ;)
Als jij een sport beoefend, laten we zeggen voetbal. Dan ga jij toch ook luisteren naar je trainer en ga je niet je eigen ding doen? (iedereen wil natuurlijk beter worden)
Neem gewoon advies aan van mensen die verstand hebben van programeren en ga niet een (ja ik ga het gewoon een keer zeggen) aso zijn.
Laten we nu gewoon weer ontopic blijven en de TS helpen.