Hallo Allemaal,
Ik ben bezig met een website voor een dweilorkest. De website is ongeveer klaar. Nu heb ik een inlogsysteem voor leden gemaakt waar zij hun gegevens kunnen wijzigen en de ledenlijst kunnen zien. Mijn plannen zijn der zodat zij later ook zelf foto's kunnen uploaden en onderdelen op de site wijzigen.
Maar wij zijn aan het rommelen binnen de groep over het aangeven wie bij welk optreden kan.
Dus nu wil ik via dat inlogsysteem dat leden optredens kunnen toevoegen, aanpassen en aan kunnen geven of het optreden definitief is.
Ik heb hier nog geen tutorials of scripts voor gevonden. En ik weet zo niet hoe ik een begin kan maken want ik weet al niet hoe het database tab eruit zou moeten zien.
Als ik het zo lees begrijp ik er uit dat je dus de leden (die geregistreerd zijn) zelf optredens kunnen toevoegen, en die status dus kunnen veranderen, voor de database zul je dus zeker de volgende attributen nodig hebben :
fk_lid_id (dit moet gelijk zijn aan het id( of welke primary key je dan ook hebt)
Status ( gepland , definitief ? )
Datum waarop het gepland is.
voor de rest van de database zou je toch zelf even moeten kijken :
wat wil je allemaal tonen als mensen dit "optreden" bekijken, wat moeten ze te zien krijgen dus...
edit: ik ben zelf bezig met een soortgelijk project
Ik heb op dit moment een database met leden. Hier staat informatie in met adresgegevens wachtwoord inlognaam instrument dat ze bespelen telefoonnummer enz.
Nu wil ik dat de een optreden toegevoegd kan worden en dat mensen aan kunnen geven of dat ze hierbij aanwezig zijn of niet.
edit: maarten je hebt het ongeveer goed.
Maar het probleem waar ik vooral mee zit is dat ik niet weet hoe ik het moet voor elkaar krijgen dat meerdere mensen zich bij een optreden kunnen inschrijven. Moet ik dan voor iedere member binnen het optreden tab een kolom maken?
Ohjah ik had er niet bijverteld dat ik nog niet heel goed met php ben. (ik ben net een paar weken bezig).
Ik leen scripts die ik vind op internet en probeer die te implemteren. zoals het gastenboek en het fotoalbum --> http://www.ijgenweis.nl
Nu ben ik wel steeds meer zelf aan het programmeren maar ik kan dit stuk hierboven helaas zelf nog niet in code omzetten.
In dit geval lijkt het me het beste om een tabel te maken voor de optredens met de volgende attributen:
optreden_id
datum
aanvang
etc
in je database maak je een tabel aan waar deze gegevens in kunnen...
[quote=]
en een tabel te maken voor aanwezigheid:
fk_lid_id
fk_optreden_id
aanwezig (ja of nee? )
[/quote]
en nog een tabel die de aanwezige leden bevat.
geen van beide hoeft in php aangemaakt te worden.
het vullen van de tabellen wel.
[quote='Maarten schreef op 29.10.2009 10:50']
In dit geval lijkt het me het beste om een tabel te maken voor de optredens met de volgende attributen:
optreden_id
datum
aanvang
etc
in je database maak je een tabel aan waar deze gegevens in kunnen...
[quote=]
en een tabel te maken voor aanwezigheid:
fk_lid_id
fk_optreden_id
aanwezig (ja of nee? )
[/quote]
en nog een tabel die de aanwezige leden bevat.
geen van beide hoeft in php aangemaakt te worden.
het vullen van de tabellen wel.
[/quote]
Een tabel in je database maak je toch met mysql code?
Gelieve Niet Bumpen:
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.
als je mysql gebruikt, kan je via phpmyadmin gewoon tabellen laten genereren.
die kan je met een simpel aanmaak form direct aanmaken,(van phpmyadmin)
dan gebruik je php code om gegevens erin te stoppen via een INSERT query