Hallo Allemaal,
Ik ben bezig met een website voor een dweilorkest. De website is ongeveer klaar. Nu heb ik een inlogsysteem voor leden gemaakt waar zij hun gegevens kunnen wijzigen en de ledenlijst kunnen zien. Mijn plannen zijn der zodat zij later ook zelf foto's kunnen uploaden en onderdelen op de site wijzigen.
Maar wij zijn aan het rommelen binnen de groep over het aangeven wie bij welk optreden kan.
Dus nu wil ik via dat inlogsysteem dat leden optredens kunnen toevoegen, aanpassen en aan kunnen geven of het optreden definitief is.

Ik heb hier nog geen tutorials of scripts voor gevonden. En ik weet zo niet hoe ik een begin kan maken want ik weet al niet hoe het database tab eruit zou moeten zien.

Zou iemand mij kunnen helpen alsjeblieft?
ik heb ook nooit gezegd dat je de tabbellen in php moest maken :p, ik reageerde alleen op dat hij geen idee had hoe de database eruit moest zijn :o

kan misschien ook best onduidelijk zijn, dit is de eerste keer dat ik iemand probeer te helpen met coderen namelijk ;d

doe het zelf ook nog maar 2 maand...
same here maarten.
maar daar leer je ook van ;)
ben zelf ook nog een NOOB in php, maar als ik een zegje kan doen, altijd leuk als het werkt :D
Ik zal ook aan die attributen toch iets moeten meegeven. Ik weet niet de originele naam, maar bijvoorbeeld varchar(50) en datetime.
Welke moet ik bij elke attribuut invullen?
optreden_id : int; 25; Auto-Increment ; Primary Key;
datum : date;
aanvang: varchar;
etc
etc

tabel aanwezigheid:
aanwezigheid_id: int; Auto Increment; Primary Key;
fk_lid_id: int;25;
fk_optreden_id: int; 25;
aanwezig: varchar: 5;
optreden_id unique integer
datum datum
aanvang datum
locatie varchar
etc
etc

fk_lid_id integer
fk_optreden_id integer
aanwezig bool

hope it helps
met aanvang bedoelde ik de tijd :p
dan zet je daar dateTime neer :P
(even uit mijn hoofd)
is niet perse nodig, gezien het (denk ik) toch alleen maar statisch getoond gaat worden. :p, maar iedereen heeft zijn eigen stijl :p, ben nu ff kladje voor het tonen van de optredens aan het typen, zal ik zo ff posten :p
je kan het ook als varchar opslaan.
koen schreef op 29.10.2009 12:16
je kan het ook als varchar opslaan.

Neeeheeee!!!
Datum en tijd sla je in een database altijd als het juiste type op, geen uitzonderingen.

Reageren