Hallo Allemaal,
Ik ben bezig met een website voor een dweilorkest. De website is ongeveer klaar. Nu heb ik een inlogsysteem voor leden gemaakt waar zij hun gegevens kunnen wijzigen en de ledenlijst kunnen zien. Mijn plannen zijn der zodat zij later ook zelf foto's kunnen uploaden en onderdelen op de site wijzigen.
Maar wij zijn aan het rommelen binnen de groep over het aangeven wie bij welk optreden kan.
Dus nu wil ik via dat inlogsysteem dat leden optredens kunnen toevoegen, aanpassen en aan kunnen geven of het optreden definitief is.
Ik heb hier nog geen tutorials of scripts voor gevonden. En ik weet zo niet hoe ik een begin kan maken want ik weet al niet hoe het database tab eruit zou moeten zien.
<? session_start(); ?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Optredens</title>
</head>
<body>
<?
if (!isset($_SESSION['userid'])): echo "U bent nog niet ingelogd"; exit; endif;
require_once "/letrottoir/Connections/conn.php"; // Het script waarmij je de verbinding met de database maakt hier invoegen!!!
$q= "select * from optredens"; // optredens veranderen naar de naam die jij die tabel hebt gegeven (waarin alle optredens staan)
while ($record = mysql_fetch_object(mysql_query($q))):?>
<table>
<form method="post" action="<? $_SERVER['PHP_SELF'];?>" >
<tr><td>Datum : </td><td><? echo $record->datum; ?></td></tr>
<tr><td>Aanvang : </td><td><? echo $record->aanvang; ?></td></tr>
<tr><td>Locatie : </td><td><? echo $record->locatie; ?></td></tr>
<tr><td>tralala : </td><td><? echo $record->tralalala; ?></td></tr><!-- copy pasten en aanpassen -->
<input type="hidden" name="optreden" value="<? echo $record->optreden_id; ?>" />
<tr><td><input type="submit" name='submit' value="Ik ben aanwezig!" /></td></tr>
</form>
</table>
<? endwhile; ?>
<? // etc. etc .etc, dit moet je wel aanpassen naar de naamgevingen in je database! ?>
<? if ($_POST['submit'] == "Ik ben aanwezig!") {
$q = "INSERT INTO `aanwezigen` (`fk_lid_id`,`fk_optreden_id`,`aanwezig`) ";
$q.= "VALUES ('".$_SESSION['userid']."','".$_POST['optreden']."','ja')";
$result = mysql_query($q) or die("<font color='red'>De wijziging aan de database is niet succesvol voltooid!</font>");
echo "<font color='green'> De wijziging is succesvol doorgevoerd in de database<font>";
} ?>
</body>
</html>
zoiets zou het dan moeten worden, de query's & require_once etc. moeten wel aangepast worden naar hoe jij deze hebt genoemd en aan je mappenstructuur ;)
en kga nu richting huis dus ben het komende half uur er niet :p
Gelieve Niet Bumpen:
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.
[quote='Maarten schreef op 29.10.2009 12:50']meh, ben ik te lui voor ;p
Heel veel succes met je verlepte datamodel dan...[/quote]
nou nou... je kunt het natuurlijk ook wat minder irriterend brengen, of gewoon er helemaal niks op zeggen gezien je toch niks gerelateerd aan deze topic zegt ;), Voor de duidelijkheid:
er staat niet voor niets newbie bij mijn naam...
?
Onbekende gebruiker
29-10-2009 15:06
Maarten schreef op 29.10.2009 14:13
[quote='Jezpur schreef op 29.10.2009 13:11'][quote='Maarten schreef op 29.10.2009 12:50']meh, ben ik te lui voor ;p
nou nou... je kunt het natuurlijk ook wat minder irriterend brengen, of gewoon er helemaal niks op zeggen gezien je toch niks gerelateerd aan deze topic zegt ;), Voor de duidelijkheid:
er staat niet voor niets newbie bij mijn naam...[/quote]
Jawel, hij maakt duidelijk dat je [color=red]NIET[/color] tijd en data in een varchar moet stoppen.
Dat vraagt om problemen. En wat gebeurt er dan?
Dan kom je hier.
[quote='Maarten schreef op 29.10.2009 14:13'][quote='Jezpur schreef op 29.10.2009 13:11'][quote='Maarten schreef op 29.10.2009 12:50']meh, ben ik te lui voor ;p
Jawel, hij maakt duidelijk dat je [color=red]NIET[/color] tijd en data in een varchar moet stoppen.
Dan kom je hier.
[/quote]
Leg mij uit hoe je in de problemen kunt komen met een tijdstip als tekst opslaan als het allen als tekst getoond zal gaan worden?
[quote='Karl schreef op 29.10.2009 15:06'][quote='Maarten schreef op 29.10.2009 14:13'][quote='Jezpur schreef op 29.10.2009 13:11'][quote='Maarten schreef op 29.10.2009 12:50']meh, ben ik te lui voor ;p
Dan kom je hier.
[/quote]
Leg mij uit hoe je in de problemen kunt komen met een tijdstip als tekst opslaan als het allen als tekst getoond zal gaan worden?[/quote]
Omdat er een keer een moment komt dat je iets aan je site gaat veranderen waardoor je de tijd wel wilt gebruiken om mee te rekenen, of zelfs alleen nog maar op te sorteren.
En dan zit je met een probleem.
Doe dus niet stom, en zet hem gelijk in een date, time of datetime veld.
Dan kun je het ook gewoon tonen net zoals een varchar, en kun je er altijd nog mee rekenen als dat nodig is in de toekomst.
Bedankt koen en maarten,
Sorry dat ik niet meer gereageerd had. Maar Gister heb ik na mijn laatste post hele dag ziek op bed gelegen. ik zal er straks even naar kijken!
[quote='Maarten schreef op 30.10.2009 00:18'][quote='Karl schreef op 29.10.2009 15:06'][quote='Maarten schreef op 29.10.2009 14:13'][quote='Jezpur schreef op 29.10.2009 13:11'][quote='Maarten schreef op 29.10.2009 12:50']meh, ben ik te lui voor ;p
Dan kom je hier.
[/quote]
Leg mij uit hoe je in de problemen kunt komen met een tijdstip als tekst opslaan als het allen als tekst getoond zal gaan worden?[/quote]
Omdat er een keer een moment komt dat je iets aan je site gaat veranderen waardoor je de tijd wel wilt gebruiken om mee te rekenen, of zelfs alleen nog maar op te sorteren.
En dan zit je met een probleem.
Doe dus niet stom, en zet hem gelijk in een date, time of datetime veld.
Dan kun je het ook gewoon tonen net zoals een varchar, en kun je er altijd nog mee rekenen als dat nodig is in de toekomst.[/quote]