Hallo allemaal

Ik ben op school geblokkeerd van de computers omdat ik COD op mijn schijf heb staan. Nu heb ik een weddenschap met mijn informatica docent dat als het lukt om via een ander account administratierechten te krijgen en alle programma's te kunnen uitvoeren, ik dan mijn account weer terug krijg. Hij beweert namelijk dat het waterdicht is. (niet dus!)

De beheer van de computers en server wordt gedaan door een bedrijf. Maar ondans dat ben ik al een heel eind. Ik heb het register gekraakt en taakbeheer ingeschakeld. In het register kan ik nog niet alles veranderen wat in HKCU zin. Heeft iemand nog verdere tips of trucks die me zouden kunnen helpen?
ik ben mij idd bewust van wat ik doe, en ik ken de regels. nu snap ik dat jullie me waarschuwen maar dat weerhoud mij niet om op school toch door te gaan. van school getrapt worden is nog het minst erge wat me kan overkomen want ik vind het een *** school. ik zal niet verder op dit topic posten omdat het mensen idd tot verkeerde dingen kan aanzetten. maar sugesties, tips en trucks kunnen altijd via de pm.
een wat handiger besluit voor de omgeving hier iig.
Achja, dan heb je niet je school afgemaakt en dan heb je geen diploma en dan kan je niks. Ownee, je kunt wel wat, maar je wordt nergens aangenomen omdat je de papieren er niet voor hebt.
Of je mag kut klusjes doen als plee's schoonmaken.

School is misschien nu wel kut, doe het gewoon, wees trots op je cijfers*, met een paar jaar ben je er vanaf, dan is het gedaan met je luie leven.

(* Als je er dus efffe voor inzet haal je wel goede cijfers...)
Karl ik wil jou feestje niet bederven maar ik heb me school ook niet afgemaakt.
ik heb inmiddels een eigen bedrijf en werk daarnaast nog 3 dagen in de week voor een computer zaak.
En heb hier voor ook nog bij een bedrijf gewerkt. niemand heeft mij ooit gevraagd om een diploma en nee ik was ook niet het IT neefje ofzo, en dat terwijl ik ook nog eens maar 18 jaar ben.

Diploma zegt niets, ik heb voor het bedrijf waar ik nu ben in 1 middag alle problemen wie de andere programmeur had (5+ jaar ervaring plus goed geschoold) opgelost, daarmee bewees ik dat ik goed genoeg was voor de baan en voila. als je maar wil kun je alles.

Ik weet ook niet of jullie wel eens boeken lezen van bekende mensen, neem bijvoorbeeld Richard Brandson (eigenaar van Virgin > www.virgin.com) die heeft zo ongeveer alle soorten bedrijven in de wereld wel gehad en is een van de meest succesvolle mensen op deze aarde, scholing? nee.

Ik denk dat ik mijn punt wel gemaakt heb.
@He!nen,
Er is een verschil tussen je school niet afmaken, omdat je het niet wilt,
Of je school niet afmaken, omdat je de mogelijkheid heb om eerder door te groeien.
Richard Brandson was van zichzelf al gewoon een slimme man, maar dat zijn slechts uitzonderingen die de regels bevestigen.
Iedereen maakt z'n eigen keuzes in z'n leven. Van fouten leer je, dus als yorick17 eerder van school wil dan moet hij dat vooral doen. Wie weet komt hij er later achter dat het fout is geweest om van school te gaan of juist niet.

Verder, wie zegt dat je gelukkig wordt van veel diploma's? Er zijn zat mensen die een slechte baan hebben maar toch gelukkig zijn.

Als je nou de keuze had:

- Leven met een super baan, veel diploma's & ongelukkig zijn.
- Leven met een slechte baan, weinig diploma's & gelukkig zijn.

Dan lijkt het me simpel dat je voor de laatste gaat.

Nu gaan mensen vast en zeker roepen, ja maar je kan ook gelukkig zijn met een goede baan en diploma's. Roep het gerust, wil alleen duidelijk maken hoe belangrijk gelukkig zijn is.

Als je het nu nog niet snapt, stel je dan eens voor een leven zonder vrienden, family, contact, ben benieuwd hoe snel jij dan breekt.

Leef je eigen leven & maak je eigen keuzes. (PUNT)
Mr.Ark schreef op 28.01.2010 23:41
Iedereen maakt z'n eigen keuzes in z'n leven. Van fouten leer je, dus als yorick17 eerder van school wil dan moet hij dat vooral doen. Wie weet komt hij er later achter dat het fout is geweest om van school te gaan of juist niet.

Verder, wie zegt dat je gelukkig wordt van veel diploma's? Er zijn zat mensen die een slechte baan hebben maar toch gelukkig zijn.

Als je nou de keuze had:

- Leven met een super baan, veel diploma's & ongelukkig zijn.
- Leven met een slechte baan, weinig diploma's & gelukkig zijn.

Dan lijkt het me simpel dat je voor de laatste gaat.

Nu gaan mensen vast en zeker roepen, ja maar je kan ook gelukkig zijn met een goede baan en diploma's. Roep het gerust, wil alleen duidelijk maken hoe belangrijk gelukkig zijn is.

Als je het nu nog niet snapt, stel je dan eens voor een leven zonder vrienden, family, contact, ben benieuwd hoe snel jij dan breekt.

Leef je eigen leven & maak je eigen keuzes. (PUNT)

Amen
Mr.Ark schreef op 28.01.2010 23:41

Nu gaan mensen vast en zeker roepen, ja maar je kan ook gelukkig zijn met een goede baan en diploma's. Roep het gerust,

Ja, maar je kan ook gelukkig zijn met een goede baan en diploma's!

==========

Ok, dat was gewoon bizar flauw. Nog even wat zinnigs. Natuurlijk is het mogelijk ook zonder scholing op een goede plaats te belanden, zoals He!nen al aangeeft in een paar voorbeelden. Maar bedenk dat dit zeldzaam is. Voor 99% van de topbanen heb je nog echt een diploma nodig, dus je gaat maar vrolijk naar school. En je leert er wel degelijk wat zinnigs, zowel op middelbaar als HBO/WO .
voor 99% van de topbanen heb je diplome nodig? onzin

een diploma helpt je te beginnen, bij een solicitatie gesprek nemen ze eerder een hoog opgeleide aan dan een laag opgeleide, maar als je eenmaal werkt dan telt werk ervaring veel zwaarder dan een diploma,

persoonlijk zou ik eerder een laag opgeleide programmeur met 5 jaar ervaring aannemen dan iemand die net uit de universiteit komt. en ik betwijfel of ik daar alleen in ben.

en mocht je het afvragen, ja ik ben ook met school gestopt.

wel een leuke omwending btw, van een school computer hacken naar toekomst mogelijkheden met/zonder diploma ;)
@ nosferatu:

Ik weet dat inderdaad werkervaring op een gegeven moment zwaarder gaat tellen dan diploma's . Maar het is natuurlijk van belang dat we hier een juiste definitie hebben van werkervaring. Als je m'n reactie in dit topic leest zul je merken dat ik bijvoorbeeld Tim's "werkervaring" niet zo zou beschouwen.

Daar komt bij dat goed software design een hele procedure vóór het programmeren zelf kent. In die procedure zal je bijvoorbeeld op HBO/WO flink oefenen. Ik ben echter niet bekend genoeg met de "zelfscholingsmethoden" van ongeschoolden om te zeggen of dit het geval is bij ongeschoolde mensen.

Nu ik er zo over nadenk blijf ik bij mijn standpunt dat je voor banen met een netto salaris > 40.000 meestal toch echt diploma's nodig hebt, of tenminste certificaten. Als ik zie hoeveel wiskunde bijvoorbeeld bij de informatica op hoog niveau naar voren komt, is het voor mij moeilijk voorstelbaar dat iemand dit zichzelf aan kan leren door tutorials op internet..... Wil jij beweren dat je zonder een diploma je toch een baan in bijvoorbeeld de kwantum cryptografie kan verwerven?

(Ik moet bekennen dat mijn kennis over de wereld beperkt is, met mijn 19 lentes jong.... )

Reageren