Heeft iemand hierzo ervaring met een NAS (Network-attached storage)? En dan namelijk met een NAS die je als ftp server kunt gebruiken. Welke zou je aanbevelen en waarom? Want ik ben van plan om een NAS te komen die ik altijd kan benaderen waar ik ook ben, dmv ftp.
?
Onbekende gebruiker
04-06-2010 18:51
Bram Boos op 04/06/2010 16:33:34
Goed opgemerkt Karl! Zowiezo krijg ik 2 jaar garantie van Gembird zelf, daarnaast ga ik echt niet moeilijk doen als een apparaatje stuk gaat net na die 2 jaar.
Natuurlijk kun je ook op DX kopen.
Jij was een mooi voorbeeld. Met jou zal het allemaal wel goed zitten, maar er zitten ook wel louche sites tussen.
@Sander: Werkt realvnc goed bij jouw? Hier werkt het verschrikkelijk slecht. Ik gebruik nu gewoon teamviewer.
RealVNC werkt tot nu toe goed zonder een beveiligde verbinding (alleen pass dus, niet 128 bit). Met 128 bit beveiliging lukt me nog niet, heb het sinds vandaag geinstalleerd, vandaar.
Het nadeel van Teamviewer is (spreek uit ervaring) dat het via hun server gaat.
Als er dus meerdere mensen gebruik maken van Teamviewer, wordt je connectie vanzelf trager. En ik vindt het verzenden van data (bestanden) veel te langzaam, ongeveer 8x langzamer dan m'n upload snelheid.
Teamviewer is goed om soms te gebruiken, of om even snel vrienden te helpen zonder dat ze porten naar buiten hoeven te hosten. Maar ik kies toch voor RealVNC omdat ik iedere dag een connectie met m'n server maak. Vooral omdat ik geen beeldscherm heb aangesloten ;)
[i]Edit:
- RealVNC ook aan de praat gekregen met 128 bit beveiligde verbinding. Oplossing: zorg dat je Client en Server dezelfde software hebben. (RealVNC Pro > Pro || Free > Free || Enterprise > Enterprise)
?
Onbekende gebruiker
04-06-2010 19:27
Bij mij is het juist omgekeerd, teamviewer werkt sneller dan realvnc.
Dat het via hun server werkt, dat vind ik niet zo erg. Andere mensen hoeven niet per se tegelijkertijd met mij op die pc werken. Als dat wel zo is, dan werkt het nog steeds erg vlot.
Ik heb laatst een HP Mediasmart gekocht. Die komt met Windows Home Server, maar met wat moeite heb ik er diezelfde week nog Debian op gezet. Nu is het een 2tb grote NAS met MySQL, SSH, Apple Filesharing (netatalk) en Bittorrent client (Transmission) erop. Bevalt prima.
Als je een NAS koopt waar je zelf het OS van wilt veranderen, dan is het handig eentje te kopen met een VGA aansluiting. Die HP heeft dat niet, dus heb ik de harde schrijf in een andere computer gehangen om te installeren en dingen in te stellen totdat hij in de HP zover kwam met opstarten dat ik hem via SSH verder kon beheren.
QNAP schrijven komen volgens mij altijd wel met FTP ingebouwd, en nog veel meer. Mijn HP mediasmart stond gewoon Windows op, dus daar zou je zo een ftp server op kunnen installeren.
Ik zou voor de HP gaan, omdat bij acer altijd véél te véél wordt meegeïnstalleerd.
Maar een doorsnede zolderpc voldoet ook, heb je egt geen kant en klaar apparaat voor nodig. Is natuurlijk wel erg makkelijk, maar veel duurder.
Ik vind ze nogal duur voor wat er in zit. Je bent goedkoper uit als je zelf wat in elkaar knutselt. Vooral als je de drive bays achterwegen laat.
die van Acer heeft een atom processor die is denk ik zuiniger dan de celeron in die van HP.
acer heeft weer als nadeel dat er 2 kleine hdd's in zitten waardoor al twee bays gevuld zijn. Dit kan natuurlijk handig zijn maar ik vind ze nogal klein kwa ruimte.
Voor de prijzen van deze pc's kun je net zo goed op Marktplaats een 2e hands pc'tje kopen... Ik heb 3 jaar geleden een pc uit 1996 gekocht, hij staat dag en nacht aan. Nog nooit wat mee gehad ;-)