Heeft iemand hierzo ervaring met een NAS (Network-attached storage)? En dan namelijk met een NAS die je als ftp server kunt gebruiken. Welke zou je aanbevelen en waarom? Want ik ben van plan om een NAS te komen die ik altijd kan benaderen waar ik ook ben, dmv ftp.
De pc die ik gebruik (oude Dell Optiplex GX260) heeft een power supply van zo'n 160 watt. Hij heeft zelf bij 100% load nog geen 120 watt gehaald. Met het verzenden/downloaden/updaten van vanalles gebruikt de pc meestal zo'n 80 watt.
Hij gebruikt dus als je hem een heel jaar lang laat aanstaan 700 kilowatt. Dus dan zit je op zo'n 162 euro aan stroom.
Verbruiken die oude pc's niet veels te veel? nieuwe hardware is toch heel wat zuiniger lijkt me. Vooral handig voor iets dat 24/7 aan staat.
Haha, dat dacht je! Doordat alles sneller en beter moet en stabiliteit niet meer belangrijk is zijn de oudjes toch nog het beste.
Ik heb een Celeron van nog geen 14 watt idle dus met de rest er bij kom je uit op nog helemaal niks...
?
Onbekende gebruiker
06-06-2010 19:36
Let ook d'r op dat niet elke meter hetzelfde meet, je kunt dus denken dat de pc 14 watt gebruikt, terwijl hij in feiten 144 watt (nja) gebruikt.
Let ook d'r op dat niet elke meter hetzelfde meet, je kunt dus denken dat de pc 14 watt gebruikt, terwijl hij in feiten 144 watt (nja) gebruikt.
Volgens de verpakking verbruikt die 10 watt maar met het moederbord erbij is het 14. Dus mijn 2 HDD's zijn in totaal 40 watt. Dan nog de overigen: CD-rom, fans, randapparatuur enz.
Totaal komt uit op 60-70 watt, MAAR bij het opstarten zuigt hij tegen de 185 watt aan tot hij weer tot rust komt...