Kom erop om dit topic te maken omdat ik gister (en eigenlijk de rest van de dagen ook) een beetje dom loop te doen en hele HELE gare fouten maak waar ik uren naar de fout loop te zoeken voordat ik het eindelijk vind. Post hier fouten die zo dom zijn dat je ze eigenlijk niet openbaar zou moeten maken :p
Was gister bezig met een simpele variabele declarere
<?php
$tel = $_SESSION['countme'];
$newArray = array();
for ($a = 0; $a < count(eenArray); $a++)
{
//doe zooi
$newArray[] = $eenArray[$a] + $tel;

}
?>

reden waarom het uiteindelijk niet werkte is omdat ik voor
//doe zooi
$newArray[] = $eenArray[$a] + $tel;
nog deze regel code had gezet:
$tel = $a;
echo "lus nummer: ".$tel;

Ik heb echt bijna 2.5 uur lopen zoeken waarom het niet werkte (er zaten meerdere lussen in trouwens en meer code etc..) en wilde bijna me computer het raam uitgooien. Zo focking dom... wat me veel teveel tijd koste. Wilde dit bijna als vraag op forum gaan posten toen ik het opeens zag :P
Chris, die is wel leuk ja:)
notepad++ geinstalleerd. Heeft handige functies zoals in/uitklappen van stukken binnen een bepaalde tag als <table>
Jammer dat het geen code-completion heeft, scheelt typfouten.
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH vanaf 21:00 bezig geweest met het fixen van me test soapserver maar kreeg constant de fout bleek dat in het WSDL file dit stond:

<message name="getCount">
<part name="date"/>
<part name="check"/>
</message>
<message name="getCountResponse">
<part name="getAvgReturn"/>
</message>

gewoon de verkeede return message neergezet... ugh.

<?php
header("Refresh: 3; URL=?p=Home");
?>

(spatie voor de php tag)
De welbekende "Headers already sent" ;-)
Inderdaad, en ik heb er toch vrij lang op gezocht toen ik nog niet zo ervaren was met die error :/ :)
"Ontopic": Voor dit topic wat aan het testen. Had ik twee keer $i gebruikt, waardoor er infinite codes werd aangemaakt... Browser ging zitten ;-)
Tobias Witmer op 20/08/2010 17:14:36

notepad++ geinstalleerd. Heeft handige functies zoals in/uitklappen van stukken binnen een bepaalde tag als <table>
Jammer dat het geen code-completion heeft, scheelt typfouten.

Daarom omdat jij altijd code-completion gebruikt weet je zelf niet alles juist te typen ;) Gewoon door gaan zonder code-completion en je gaat veel minder typefouten maken :)

Code completion is soms zeer handig, en als je redelijk ervaren bent ondervindt je normaal gezien geen problemen als je in een editor zonder code completion werkt xp
Werk expres zonder code completion! Wil liever zelf typen, ben geen lui varken! En het helpt voor m'n WhatPulse ;-)

Reageren