Kom erop om dit topic te maken omdat ik gister (en eigenlijk de rest van de dagen ook) een beetje dom loop te doen en hele HELE gare fouten maak waar ik uren naar de fout loop te zoeken voordat ik het eindelijk vind. Post hier fouten die zo dom zijn dat je ze eigenlijk niet openbaar zou moeten maken :p
Was gister bezig met een simpele variabele declarere
<?php
$tel = $_SESSION['countme'];
$newArray = array();
for ($a = 0; $a < count(eenArray); $a++)
{
//doe zooi
$newArray[] = $eenArray[$a] + $tel;
}
?>
reden waarom het uiteindelijk niet werkte is omdat ik voor
//doe zooi
$newArray[] = $eenArray[$a] + $tel;
nog deze regel code had gezet:
$tel = $a;
echo "lus nummer: ".$tel;
Ik heb echt bijna 2.5 uur lopen zoeken waarom het niet werkte (er zaten meerdere lussen in trouwens en meer code etc..) en wilde bijna me computer het raam uitgooien. Zo focking dom... wat me veel teveel tijd koste. Wilde dit bijna als vraag op forum gaan posten toen ik het opeens zag :P
ik gebruik de NuSphere phpED, werkt goed, kan ook werken met functies die ik zelf maak (wat op welke plek hoort), er zit ook nog een test gedeelte voor php in maar dat gebruik ik nooit.
ontopic, heel vaak gehad dan je een var checkt met een ifje en dan iets verkeerd hebt gespeld...
De fout waar ik het langste op gezeten heb is dat ik data uit een sessie van een pagina wou afhalen (werd op die pagina als JSON weergegeven), maar die sessie was de hele tijd leeg, ook al wist ik zeker dat ik er iets in had staan. Na uren zoeken kwam ik erachter dat de session id's niet gelijk waren omdat file_get_contents geen cookies meestuurt met de verzoeksheaders... Daar heb ik wel even op gezeten...
Stomste fout idd dingen verkeerd typen, andere var-names gebruiken etc; gelukkig krijg je met E_ALL daar allemaal mooie notices van als de variablen niet bestaan...
Gebruik trouwens ook DreamWeaver, niet omdat ik de design functie gebruik, maar omdat ik het gewend ben van vroeger, en het fijn vind werken.
?
Onbekende gebruiker
04-09-2010 20:27
Paradox - op 27/08/2010 12:26:18
Code completion is soms zeer handig, en als je redelijk ervaren bent ondervindt je normaal gezien geen problemen als je in een editor zonder code completion werkt xp
[quote="Paradox - op 27/08/2010 12:26:18"]
Code completion is soms zeer handig, en als je redelijk ervaren bent ondervindt je normaal gezien geen problemen als je in een editor zonder code completion werkt xp
Ik tik sneller dan code completion werkt.
[/quote]
Hha ;) *groot ego*
?
Onbekende gebruiker
04-09-2010 22:38
Paradox - op 04/09/2010 22:18:10
[quote="Karl Karl op 04/09/2010 20:27:36"]
[/quote]
Hha ;) *groot ego*
[/quote]
Echt, dan komt dat ding nog eens aankakken met wat ik al wil tikken. Blegh.
[/quote]
Hha ;) *groot ego*
[/quote]
Nee, slome PC :P
?
Onbekende gebruiker
04-09-2010 23:23
Niek s op 04/09/2010 22:59:37
[quote="Paradox - op 04/09/2010 22:18:10"]
[/quote]
Hha ;) *groot ego*
[/quote]
Nee, slome PC :P
[/quote]
Nee. Gewoon kut programma. Heb je dat wel eens in eclipse geprobeert :-X.
Ik vind code completion geniaal, heb je geen internet nodig als je opzoek bent naar een functie.
Maar mijn gaarste fout, was het controlleren of een POST var niet leeg was, en daarna een hele lap code uitvoeren, en hij deed maar niks, dus ik maar hele code door gespit op fouten, had ik alleen de naam van de POST var verkeerd geschreven. (DOH)