Kom erop om dit topic te maken omdat ik gister (en eigenlijk de rest van de dagen ook) een beetje dom loop te doen en hele HELE gare fouten maak waar ik uren naar de fout loop te zoeken voordat ik het eindelijk vind. Post hier fouten die zo dom zijn dat je ze eigenlijk niet openbaar zou moeten maken :p
Was gister bezig met een simpele variabele declarere
<?php
$tel = $_SESSION['countme'];
$newArray = array();
for ($a = 0; $a < count(eenArray); $a++)
{
//doe zooi
$newArray[] = $eenArray[$a] + $tel;

}
?>

reden waarom het uiteindelijk niet werkte is omdat ik voor
//doe zooi
$newArray[] = $eenArray[$a] + $tel;
nog deze regel code had gezet:
$tel = $a;
echo "lus nummer: ".$tel;

Ik heb echt bijna 2.5 uur lopen zoeken waarom het niet werkte (er zaten meerdere lussen in trouwens en meer code etc..) en wilde bijna me computer het raam uitgooien. Zo focking dom... wat me veel teveel tijd koste. Wilde dit bijna als vraag op forum gaan posten toen ik het opeens zag :P
Vanmiddag om 16:31 (dipmomentje):

<?php

echo array[];

?>

En jezelf dan afvragen waarom je een error blijft krijgen....
Tja ... Het is zoieso array(); ipv array[];
dat weet hij ook wel ;)
Daarnaast kan je een array() ook niet echo'en ;-)..
Justin S op 23/02/2011 22:06:56

Daarnaast kan je een array() ook niet echo'en ;-)..

Tenzij je weer naar boolean typecast :-P
Ergste fout? 3 uur zoeken naar een simpele typefout en het niet kunnen vinden omdat ik vergeten was display_errors aan te zetten -.-

Het ging uiteindelijk om:

<?php
se3sion_start();
//Wat natuurlijk:
session_start();
//Moet zijn
?>
Altijd error reporting aanzetten dat voorkomt dit
@Jordi inderdaad.

Is ook leuk trouwens als je een delete_directory functie maakt die dus elke map in een bepaalde map verwijderd. Dat uitvoert op een XAMPP server op Windows. En vergeet: . en .. er uit te filteren.
Oftewel, al mijn bestanden en mappen een directory er boven waren weg -.-
Ahem... vandaag per ongelijk een database tabel van 1.2miljoen rijen gedelete... Had de testomgeving en de live omgeving naast elkaar openstaan en deed de delete op de verkeerde...

Gelukkig nog een backup van de tape kunnen terugdraaien.

Ik kap maar met ICT hier op ons kantoor ze huren maar een professional in, ik ga weer terug naar me maintaak.. accountant :). Ik krijg hartaanvallen van dit soort dingen.

Reageren