Kom erop om dit topic te maken omdat ik gister (en eigenlijk de rest van de dagen ook) een beetje dom loop te doen en hele HELE gare fouten maak waar ik uren naar de fout loop te zoeken voordat ik het eindelijk vind. Post hier fouten die zo dom zijn dat je ze eigenlijk niet openbaar zou moeten maken :p
Was gister bezig met een simpele variabele declarere
<?php
$tel = $_SESSION['countme'];
$newArray = array();
for ($a = 0; $a < count(eenArray); $a++)
{
//doe zooi
$newArray[] = $eenArray[$a] + $tel;

}
?>

reden waarom het uiteindelijk niet werkte is omdat ik voor
//doe zooi
$newArray[] = $eenArray[$a] + $tel;
nog deze regel code had gezet:
$tel = $a;
echo "lus nummer: ".$tel;

Ik heb echt bijna 2.5 uur lopen zoeken waarom het niet werkte (er zaten meerdere lussen in trouwens en meer code etc..) en wilde bijna me computer het raam uitgooien. Zo focking dom... wat me veel teveel tijd koste. Wilde dit bijna als vraag op forum gaan posten toen ik het opeens zag :P
Kees Schepers op 15/08/2011 23:56:48

dat het een typo was gebruikte $dabatase in plaats van $database

Dat vind ik het fijne aan notepad++. Als je op een naam gaat staan, worden alle gelijknamige strings groen. Kun je zo zien of je ergens iets mist
Klopt dat is ook in Netbeans, super fijn!
NetBeans for the win!

Toen ik net begon met PHP was ik een beetje te veel bezig met Nederlands dan Engels. Als je dood('boodschap') doet, dan werkt dat natuurlijk niet...
Richard V op 19/08/2011 08:06:36

@Write down: ik heb geprobeerd de code tussen tags te zetten, maar de site herkent de code na de PHP-tag en maakt er alsnog een codeveld van. Suggesties?
Ik ben net vergeten een WHERE-statement in een UPDATE-query te zetten. Gevolg: Een nieuwsarchief van 2 jaar veranderd in 380 identieke berichten...
oei oei... hopelijk heb je nog een back-up die je kan terugzetten.
Tobias Tobias op 26/11/2011 20:45:09

Ik ben net vergeten een WHERE-statement in een UPDATE-query te zetten. Gevolg: Een nieuwsarchief van 2 jaar veranderd in 380 identieke berichten...

Bekend, was wel in testomgeving gelukkig.
Ozzie PHP op 26/11/2011 20:52:49

oei oei... hopelijk heb je nog een back-up die je kan terugzetten.

Gelukkig wel
- Aar - op 27/11/2011 00:28:19

[quote="Tobias Tobias op 26/11/2011 20:45:09"]

Bekend, was wel in testomgeving gelukkig.
[/quote]
Aar en Tobias kennen elkaar?

Niet dat ik weet. Ik denk dat Aar een vergelijkbare situatie heeft meegemaakt

Reageren