Ik ben me momenteel aan het beraadslagen over de prijs van een project. Ik ben niet zo goed op de hoogte van de huidige tarieven, dus vraag ik het beter even hier.
Ik ben een hobbyist PHP-programmeur (meer dan 4 jaar ervaring). Voor de designer waarmee ik samenwerk geldt hetzelfde. Echter trachten we beide zo professioneel mogelijk te werk te gaan. Tot daar.
Wat wil de klant:
Een nieuwe template (in PSD-formaat) en gesliced + gebased. Omdat ik momenteel een CMS aan het ontwikkelen ben, maar dit nog niet af is, gaat de site eerst tijdelijk op statische code draaien. De klant levert mij teksten, ik doe de rest. Daarna komt er een uitgebreid CMS systeem erbij. Als plugin op dit systeem dient een connectie gemaakt te worden met DropBox (.com) + een afgeschermd gedeelte voor de leden. Tot slot voorzie ik ook nog is webhosting + domein (30 euries reken ik hiervoor)
Als je het officieel doet, dien je sowieso boekhouding bij te houden. Indien je dat niet doet, kan je gewoon opteren alles in een excel bestand bij te houden, er zijn ook wel gratis php-applicaties te vinden die dit kunnen (en zelfs kunnen factureren)
Wat versta je onder officieel? Als ik het officieel wil doen heb ik een btw nr nodig (op naam van mijn ouders) waardoor er een grote kans ontstaat dat kindergeld wegvalt.
Ik weet het, heb zelf ook de Belgische nationaliteit. Echter, als je het niet officieel doet, kan je even goed voor een Nederlands-model gaan. De boekhouding die je dan toch bijhoudt is meer informatief. Omdat je als hobbyist in dit soort wereldje relatief weinig onkosten hebt. (buiten dan indien je bijvoorbeeld Photoshop aankoopt)
Terug naar het topic
Wat vinden jullie een goede prijs voor een CMS op licentie-basis (per jaar, lijkt mij?)? Ikzelf zat te denken aan 50 euro? (+ setup?)
Ik werk hier onder een BTW nummer van m'n vader z'n computerbedrijf. Niemand heeft er een probleem mee, ook de klanten niet, en (in ieder geval in Nederland) het mag ook nog eens officieel gezien.
Terug naar het topic
Wat vinden jullie een goede prijs voor een CMS op licentie-basis (per jaar, lijkt mij?)? Ikzelf zat te denken aan 50 euro? (+ setup?)
[quote=Write Down]
Terug naar het topic
[/quote]
M'n naam schrijf je als Jurrian maargoed. Als het hier om alleen de licentie gaat lijkt het mij een redelijk goede prijs. Voor de setup zal ik als ik jou was éénmalig een bepaald bedrag vragen. Het gaat er natuurlijk ook wel om hoe goed je systeem is =)