Ik ben me momenteel aan het beraadslagen over de prijs van een project. Ik ben niet zo goed op de hoogte van de huidige tarieven, dus vraag ik het beter even hier.
Ik ben een hobbyist PHP-programmeur (meer dan 4 jaar ervaring). Voor de designer waarmee ik samenwerk geldt hetzelfde. Echter trachten we beide zo professioneel mogelijk te werk te gaan. Tot daar.
Wat wil de klant:
Een nieuwe template (in PSD-formaat) en gesliced + gebased. Omdat ik momenteel een CMS aan het ontwikkelen ben, maar dit nog niet af is, gaat de site eerst tijdelijk op statische code draaien. De klant levert mij teksten, ik doe de rest. Daarna komt er een uitgebreid CMS systeem erbij. Als plugin op dit systeem dient een connectie gemaakt te worden met DropBox (.com) + een afgeschermd gedeelte voor de leden. Tot slot voorzie ik ook nog is webhosting + domein (30 euries reken ik hiervoor)
Ik geloof dat het volgens de Belgische wet helemaal niet hoeft, maar goed, ik moet het nakijken. De meeste van mijn klanten ken ik inderdaad vrij persoonlijk. Al zitten er een aantal kleine en grotere bedrijven ook bij, waar ik de bedrijfsleider maar beperkt ken. Blijkbaar is men dan toch tevreden over mijn diensten :-).
@Justin,
Je moet al je inkomsten vermelden, maar je mag een bepaald bedrag "incidenteel" bijverdienen, dient neemt niet weg dat het wel opgegeven zou moeten worden.
Maar gelukkig is de controle hierop minimaal.
Uurtarief van 50 of 60 euro hier, exclusief BTW, en ligt aan de werkzaamheden. Het ene is net wat zwaarder dan het andere (2 diensten voornamelijk).
Dat hebben wij dan ook wel eens, licht er aan of iemand veel of weinig te besteden heeft. Bij vrijwilligerswerk spreken we dan bijvoorbeeld een vaste prijs per uur af met een maximum. Maar bij regulier werk gewoon de vaste prijs =)
Met vriendendiensten ben ik nu gestopt, wordt nu tijd om gewoon geld in het laatje te krijgen. Als men geld heeft om een website te laten maken, moeten ze ook rekening houden met de beveiliging van hun website. Dan mogen ze ook geld vrijmaken voor die beveiliging..