De regels
- Off-topic is niet mogelijk dus alle reacties zijn toegestaan, mits ze voldoen aan de volgende regels:
- Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, obscene, racistische, misleidende of anderszins ongepaste of irrelevante bijdragen, naar interpretatie van de redactie, zijn niet toegestaan.
- Het plaatsen van persoonlijke informatie van derden (zoals e-mailadressen en/of telefoonnummers) is niet toegestaan.
- Teksten, advertenties en links van promotionele dan wel commerciƫle aard mogen niet worden geplaatst
- Woorden dan wel zinnen onnodig in hoofdletters plaatsen ("schreeuwen") is niet toegestaan, evenals het naar inzicht van de redactie overdreven gebruik van vet, cursief, onderstrepen...
[quote="Nick Zwaal"]
Ik zie dit soort discussies vaker onder een tutorail, misschien is het een goed idee is om een specifiek 'ik-wil-een-script-maken'-forumonderdeel te maken zodat mensen eerst kunnen discussiƫren om zo een zo goed mogelijke tutorial neer te zetten.
In ons kleine dorpje zijn enkele moslims een moskee (lees gebedsruimte / ontmoetingsplaats + Koranschool) aan het bouwen.
Nu komt daar van enkele dorpsbewoners fel protest tegen.
Ik snap de mening van die enkele dorpsbewoners omdat ik ook al enkele aanvaringen heb gehad met alochtonen / moslims. Maar natuurlijk heeft iedereen het recht om zijn geloof te beleven.
Wat vinden jullie hier van?
ps: er word een betoging georganiseerd tegen de ontmoetingsruimte met o.a. filip de winter (vlaams belang). Gaat dit volgens jullie te ver of is het recht op meningsuiting? blog filip
Volgens de Belgische grondwet is alles legaal
Art. 19
De vrijheid van eredienst, de vrije openbare uitoefening ervan, alsmede de vrijheid om op elk gebied zijn mening te uiten, zijn gewaarborgd, behoudens bestraffing van de misdrijven die ter gelegenheid van het gebruikmaken van die vrijheden worden gepleegd.
Er is wel geen vergunning aangevraagd bij de gemeente.