Na ruim 50 pagina's in het oude topic volgeschreven te hebben, is het tijd voor deel 2.

Voorgaande delen
PHP-hulp praat topic

De regels
- Off-topic is niet mogelijk dus alle reacties zijn toegestaan, mits ze voldoen aan de volgende regels:

- Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, obscene, racistische, misleidende of anderszins ongepaste of irrelevante bijdragen, naar interpretatie van de redactie, zijn niet toegestaan.

- Het plaatsen van persoonlijke informatie van derden (zoals e-mailadressen en/of telefoonnummers) is niet toegestaan.

- Teksten, advertenties en links van promotionele dan wel commerciële aard mogen niet worden geplaatst

- Woorden dan wel zinnen onnodig in hoofdletters plaatsen ("schreeuwen") is niet toegestaan, evenals het naar inzicht van de redactie overdreven gebruik van vet, cursief, onderstrepen...
Leuk, weer een nieuwe opdracht....
Een website voor een school dit keer :-) Komende tijd ben ik dus weer druk bezig (net zoals altijd).
iemand dat mij uitlegt wat het verschil is tussen fixed point en floated point?
Volgens mij:

Er zijn 32 plaatjes voor 0 en 1 voor het bepalen van een geta. Stel nu dat ze afspreken dat bij een kommagetal de komma op de 24ste bit moet komen dan kunnen er minder combinaties gemaakt worden Want er zijn maar 23 plaatjes vrij voor het getal voor de komma en maar 8 plaatjes voor het getal na de komma.

Wanneer met kiest voor een zwevend kommagetal (=floated point) dan kan de plaats ten volle benut worden omdat er voor of na de komma geen bits verspilt word. Het kommagetal word een getal zonder komma (194.25 word 19425) dit getal heeft 23 bits plaats. -> er zijn meer combinaties mogelijk en dus meer getallen.
Programmeer humor:

<?php
$this->load->model('Doutzen_Kroes')->getStringFromObject()->insert($invoker->getLongValue()->eject());
?>

^^
Hmmm, ook eens even proberen dan...

<?php
$doutzen = $this->load->model('Doutzen_Kroes')->strip();
$ozzie = $this->load->model('Ozzie_PHP')->strip();
$result = array_merge($doutzen, $ozzie);
?>
[php]strpos[/php] ? ^^
:)

oei... en nu maar hopen dat ze dit nooit te zien krijgt... alhoewel
Doutzen, als je dit leest... stuur me even een privé berichtje! :)
Haha, tot dat moment nog een [php]shuffle[/php]? :P
Dan ga ik nog even voor de str_repeat!

#ninja { color: black; visibility:hidden; }

:+
Nog een model en dan een (lokale) string vergelijken? [php]strcoll[/php].

@Aar

Haha, dat is ook een goeie.

Iedereen goede werk/schooldag gehad?

Reageren