Veel code die ik hier op PHPhulp lees zijn van een beginnersniveau, spaghetticode dus. Niet dat daar iets mis mee, we zijn allemaal ooit begonnen, maar toch...
Ook gevorderde ontwikkelaars hebben problemen die ze vast willen delen, maar blijkbaar niet hier.
Daarom twee vragen:
Delen jullie deze observatie met mij?
En zo ja, wat kunnen we eraan doen om het algehele niveau van de site op te krikken.
Nogmaals, er is helemaal niets mis met het zijn van een beginner en het om hulp vragen bij beginnersproblemen. Ik zou het alleen leuk vinden als ook mensen met meer ervaring hier hun complexere problemen zouden ook delen.
Maar waarom zou iedereen hetzelfde recht hebben op onze tijd? Wat mij betreft worden deze bezoeker sgeholpen met een kort antwoord. Als ze dan weigeren zelf moeite te doen ga ik in ieder geval ook geen moeite voor hen doen.
Wat mij betreft haal je recht en plicht een beetje door elkaar. Iedereen heeft het recht om iets te vragen en niemand heeft de plicht om te antwoorden. Volgens mij is het gewoon zo simpel. Dat betekent dus ook dat ik reageer op de topics die ik ofwel gewoon leuk vind, ofwel die ik kan beantwoorden, waarbij zin om te reageren in beide gevallen ook meespeelt. En als iemand zelf geen enkele moeite doet om bijvoorbeeld nette vragen te stellen of om zelfs iets uit te zoeken, dan reageer ik bij een tweede vraag helemaal niet meer.
Maar waarom zou iedereen hetzelfde recht hebben op onze tijd? Wat mij betreft worden deze bezoeker sgeholpen met een kort antwoord. Als ze dan weigeren zelf moeite te doen ga ik in ieder geval ook geen moeite voor hen doen.
Als de gevorderen niks doen word het niveau op PHPhulp dus nooit hoger. Als wij ons best doen dan word PHPhulp misschien van hoger niveau. Als wij iedereen rechtstreeks doorsturen naar google waarom bestaat PHPhulp dan nog? De helft van beginners weten niet hoe ze bijvoorbeeld moeten zoeken op google en komen vaak dus bij oude topics uit 1999 en word hun niveau zelden beter. Dus waarom gaan wij als gevorderen dan niet de beginners helpen door ze goede links te geven waar ze iets mee kunnen.
Van de scholieren die willen dat wij een opdracht voor hen maken wordt de site sowieso niet beter, wel door goede discussies, interessante tutorials en leuke links.
Verder is er taalkundig volgens mij niets mis met wat ik eerde schreef. Zij hebben geen recht op onze tijd en wij hebben niet de plicht hen te helpen.
?Onbekende gebruiker
29-02-2012 13:35
Hallo,[members]{name},[/members] komt dat vote systeem dan niet.