ik wil aan mijn leerkracht webdesign het één en ander uitleggen, zo wil ik hem bijvoorbeeld overtuigen van het gebruik van html5 en css3.
Nu heb ik wel enkele goede uitleggen nodig die hem direct overtuigen. Dus als jullie mij willen helpen bij deze nobele opdracht zodat mijn klasgenoten ook deftige webdesign krijgen. :)
Met programmerenbos dit altijd het geval, ze lopen heel erg achter met de lessn. Ze zouden hier gewoon ebooks ofzo moeten gebruiken die elke keer snel vernieiwd kunnn worden. Gelukkig was er bij mij op school wel discussie mogelijk en als ik ergens over begon om te verbeteren dan waren ze hier meestal mee eens. Maarja ik denk dat de leraren op geen enkele school zich de les laten lezen (de wat oidere ) dus die zijn moeilijk te overtuigen. @chris ik was precies hetzelfde van plan, maar tegenwoordig willen ze overal diploma zien. Maar als het kon had ik zeker hetzelfde gedaan! Ik loop nu een paar weken stage en heb meer geleerd dan 3 jaar op school.
wat ik heb ervaren is dat veel medeleerlingen de instelling hebben van het werkt, dus wat zeik je? probeer die mentaliteit bij je medeleerlingen eruit te krijgen en dan zou alles moeten lukken.
Nog een vraagje, hoe staan jullie tegenover dreamweaver en het "bijeen sleuren" van websites in de design mode.
Sowieso bij alles wat het woord 'dreamweaver' bevat sta ik niet positief tegenover.
Dreamweaver is eigenlijk maar een niet hele geweldige editor van Adobe die daar veel te veel geld voor vraagt, zoals we gewent zijn. Tevens bevat het heel veel features waar je maar 2% van zult gaan gebruiken. Het is veel te groot, lomp en bevat ook slechte features, zoals de design mode.
Nee, dreamweaver vind ik misschien wel een van de slechtste editors...
En waarom je niet meer met frames moet werken en niet met tabellen voor een lay-out moet gaan beginnen? Omdat er vele betere technieken zijn waarmee je veel meer kan.
Het is hetzelfde als nu nog steeds in een leemhutje op de hei gaan wonen. Het werkt perfect, niks ergs aan de hand je kan gewoon leven. Waarom zou je overstappen op die stenen huizen?
Totdat je jaren in hetzelfde leemhutje hebt gewoond. De leem gaat slijten en als het regent zakt bijna je hele huis in als een pudding. Dan kom je erachter dat het helemaal niet lekker werkte.
Helaas kunnen browsers niet zorgen dat deze developers net zo wakker worden geschud als die man op de hei. Browsers zouden gewoon eens geen frames meer moeten gebruiken en zo tabellen gebruiken dat het niet meer voor lay-outs bruikbaar wordt, bijv. door er geen elementen als headings en divs in te accepteren.
Nog een vraagje, het gebruik van flash buttons is ook niet meer van deze tijd zeker hé?
De buttons die mijn leraar met flash maakt kan ik met HTML en CSS maken.
Maar het kan nog gebruikt worden? Zoals ik het nu bekijk heeft flash ook zijn beste tijd gehad? Ik denk zelfs dat adobe stopt met flash te ontwikkelen.
Persoonlijk gebruik ik hellemaal geen flash meer omdat ook zoals Reshadd al zegt het is veel te zwaar en ook omdat het met css3 volledig met html en css kan..
Bedankt! Nu kan ik uitleggen aan mijn leraar waarom ook in dit geval HTML5 en CSS3 weer beter zijn. Ik ga nog beginnen te geloven dat hij toch zal moeten toegeven en mij geloven. :)