hallo allemaal.
Sinds kort heb ik een website, gebouwd in coffeecup.
Ik kan er nog niet zo veel van en heb dit dus gedaan met een site builder.
Zouden jullie hier evt naar willen kijken en mij tips geven hoe ik deze een proffesioneler uiterlijk kan geven.
Uiteraard graag opbouwende kritiek en omdat ik nog een leek ben, is het fijn als jullie zouden kunnen uitleggen, hoe ik dat dan moet verbeteren.
Alvast heel erg bedankt!

www.santaart.nl

groetjes Sandra
hoi,

bedankt alvast.
ga het straks nog even een keer heel goed doorlezen, zodat ik het wat beter snap.
uitbesteden wil ik niet.
ben creatief genoeg, dus uiteindelijk moet dit me ook lukken.
en juist graag met html en css enz, want vind het reuze interessant, alleen is het fijn om mensen achter de hand te hebben, als je het niet snapt (nog niet)

klopt, heb ook op help mij een stukje geopend, omdat ik helaas hiervan heeeeeel erg laat pas de activatiecode doorkreeg.
volgens mij zijn deze twee forums gewoon de beste om de juiste info af te halen.

prijzen mogen niet op de site.
Ben een hobbybakster en heb geen kvk.
dus mag ik niet adverteren met prijzen.
momenteel is een kvk ook niet interessant, omdat ik te weinig inkomsten er uit kan halen en alleen aal aan de kvk dan te veel kwijt ben.
misschien als ik wat meer gegroeid ben en het kan combineren met workshops/winkeltje enz, dan wel.

bedankt alvast iedereen.

[size=xsmall]Toevoeging op 04/05/2012 09:36:03:[/size]

oh en dat van die prijzen vn de concurrentie, dat klopt ook hoor.
er is zoooooooo veel concurrentie en vaak gaan ze net onder jouw prijs zitten!
Als je graag html en css wil leren zou ik deze 2 tutorials doorlezen ik heb het ook zo geleerd. Alleen lezen is niet genoeg je moet het natuurlijk ook daadwerlijk proberen.
Wat ook handig is om de source code van andere websites te bekijken leer je veel van (wat hierbij handig is firefox installeren als je dat nog niet hebt en dan als add-on firebug installeren.).

HTML:
http://w3schools.com/html/default.asp

CSS:
http://w3schools.com/css/default.asp
Sandra:

Je mag gewoon prijzen op je site zetten, dat betekend niet dat je gelijk als 'bedrijf' gezien wordt. Je dient de inkomsten die je ermee genereerd wel op te geven tijdens je belasting aangifte voor dat jaar.

Als je vanuit een hobby wat creaties verkoopt is dat voorkomen legaal zonder een KvK inschrijving te hebben.

TIP: Ga eens naar een 'gratis' belasting of KvK dag waar ze alles uitleggen en je zelfs vragen kunt stellen.
@wouter:

W3schools werkt super, heeft de mogelijkheid om bijna elke hoofdstuk live te proberen op de site en zijn wel up-to-date.

Tevens is alles Engels, zeer belangrijk want in webdesign/programmering aangezien alles in het Engels is.
Chris, ja. Maar helaas staat er ook behoorlijk wat onzin op en slaat het hier en daar totaal de plank mis.
Tevens is W3Schools een grote oplichterij, iedereen denkt dat het de tutorial site van W3C is maar dat is het totaal niet. W3Schools is opgericht door een andere partij en W3C heeft er niks over te zeggen.

Het is veel beter om iets te leren via een site die wel weet waar hij het over heeft en dan als je verder komt in de echte W3C tutorial te lezen.

En Engels is inderdaad heel belangrijk. Maar dat betekend niet dat je alles wat in het Nederlands is niet mag lezen, dan kan ik mijn blog nu wel stoppen... Tevens helpt het voor beginners vaak als ze beginnen met tutorials die wel in hun eigen taal zijn.
Wouter,

Iedereen denkt dat? LOL waaruit concludeer je dat dan, het linkje wat je geplaatst hebt? W3C heeft niets met W3schools te maken, ze gebruiken toevallig ook W3 meer niet.

Als ik Essentogram.nl gebruik, ben ik dan onderdeel van Essent? Lijkt me niet, het zijn gewoon 'domme' conlusies die mensen trekken op basis van een naam.

Nee hoor ik zeg niet dat je niets in het nederlands mag doen, maar jij hebt kennis van dit de TS nog niet. Daarom raad ik aan alles maar gelijk in het Engels te lezen, dat is in de toekomst makkelijker.
Dank jullie wel, ga zeker de tutorials proberen.
Mijn engels is gelukkig zeer goed, dus kom daar denk ik wel uit.
Mocht het een stukje programmeertaal zijn, dat ik niet helemaal snap, zijn er gratis vertaalsites genoeg.
Maar in principe denk ik niet dat ik dat nodig zal hebben.
Ik denk dat ik ze allemaal gewoon even bekijk.
Ik ben het wel met de stelling eens, dat in het engels wellicht iets lastiger is in het begin, maar je dan wel meteen de goede basis hebt.
Zeker omdat mijn engels goed is, zou dit niet zo zijn, dan zou ik in het nederlands moeten beginnen.
En persoonlijk vind ik het fijn om iets ook direct te doen, daar leer je veel meer van, dan enkel lezen.
Dus wanneer die mogelijkheid er is, is dat altijd beter.
dus, aan de slag dan maar!
(zal alleen volgende week worden, want het weekend ben ik er helaas niet..., jammer want wil graag al beginnen hahaha)

tnx again
Jeroen,

W3Schools gaat er vanuit dat die test voor stratenmakers bestemt is, dus ik vind het een uitstekende test. Wij komen er uiteraard met 20/20 uit, maar de TS zal deze test 'nu' niet halen.

Het ziet er allemaal heel simpel uit voor mensen die er al jaren inzitten ja, maar voor 100% beginnelingen is dit pittig!

Schat jij in dat de TS het verschil weet tussen een <ul> en een <ol> dan?
Maar even buiten de tests om, de informatie is zeer duidelijk, overzichtelijk en je kunt het live op hun site proberen. Wat wil je nog meer als beginneling?

Reageren