Heej,

In de koffie hoek mag offtopic dus stel ik nu de vraag.

Ik ben zelf geloofig hier mee bedoel ik dat ik in God geloof en zo :) Is echt gaaf :).

Maar mijn vraag is wie gelooft hier nog meer in God?

Vertel het hier :) en als je het leuk vindt om over zulke dingen door te praten kun je terecht op www.youthgospel.nl vooral het forum!
Ik geloof in wetenschap, en in mijzelf.
De realiteit is datgene wat mijn hersenen waarnemen. Dus als ik mijn hersenen (lees: gedachten) manipuleer, verander ik ook mijn realiteit. Zo kan ik dus geloven en denken wat ik wil.

(Dit klinkt heel simpel, en heel onnozel, ik weet het, en vooral heel egocentrisch, maar volgens/voor mij is het wel een van de meest makkelijke en effectieve manieren tot zelfbeheersing.)

Verder kan ik me aardig vinden in de beweringen van Darwin en voor/nagangers.

En verder, ik geloof niet dat er iets is na de dood. Geen gedachten, geen jij en ook geen geest. Mij lijkt het een prettig idee omdat je dan volledig van alles en iedereen af bent. Je hoef (kan!) nergens meer over piekeren, wat je nou verkeerd en goed hebt gedaan in het leven, het is gewoon afgelopen. En je kan er ook niet bij stil staan, want je bent er gewoon niet meer.

Mijn ideeën over mijn leven in a nutshell. (Ik heb nog veel meer theorieën over de maatsschappij, leven op aarde, en ga zo maar door. Maar ik denk dat als ik daar over ga lullen, ik de maxi,mumwaarde van een mysql TEXT-veld wel berijk ^^,)

PS: ik heb niets tegen andere geloven. Al geloof je dat jezelf God bent, geen probleem. Maar kom niet aan mijn deur om me ervan te overtuigen. Als het echt zo was geweest, wist ik het al.

De enige "God" waar ik in geloof is de maker van PHPhulp ;)
haha Eris kben het met je eens :D
Mijn theorie is dat God een overblijfsel is van vroeger, waarin men dingen niet kon verklaren.
In de Romeine en Griekse tijd had men namelijk vele Goden, en de huidige God is gebleven omdat men toch 'ergens' in wil geloven. Ook omdat nog altijd niet alles verklaard kan worden.

Er zijn overigens ook nog theorieën die stellen dat God de samenleving representeert, en dat je - als je in God gelooft- in de samenleving gelooft. De precieze redenering erachter weet ik niet meer, maar het klonk wel aannemelijk :)

Zelf geloof ik overigens niet in iets, behalve dan in wat dichter Willem Kloos ooit zei:
"Ik ben een God in het diepst van mijn gedachten" ;)
Ik geloof niet in geloof.

De wetenschap verteld (als het goed is) de waarheid. Alles waar de wetenschap (nog) geen antwoord op heeft kan niet worden verklaard met verhalen.

Toch geloof ik nog steeds dat er meer is tussen hemel en aarde.

Maar al die verhalen, daar geloof ik niet in.

N.B.: Sommie verhalen zijn heel mooi, boeiend......... enz. en ik wil ze ook niet afkraken maar ze hebben meestal geen kern van waarheid, tenzij dat bewezen wordt!

Kasper

Mijn theorie is dat God een overblijfsel is van vroeger, waarin men dingen niet kon verklaren.
In de Romeine en Griekse tijd had men namelijk vele Goden, en de huidige God is gebleven omdat men toch 'ergens' in wil geloven. Ook omdat nog altijd niet alles verklaard kan worden.

Zou heel goed kunnen, de koran e.d. heeft nooit bestaan tot dat er iemand was die de bijbel niet streng genoeg vond, hij heeft toen de koran geschreven.
(Stond is geschiedenis boek)
Ik ook, moet naar kerk bye!
Ik ga hier niet op in! Dat was mijn bedoeling niet :)
Ik wou gewoon weten of hier nog christelijke mensen rond liep. Niet dus op 2 na ik en christian. :)

Maar goed moet je zelf weten.
Iedereen in zijn waarde laten toch?

Nou mocht je toch wat willen. En loop je vast met je vragen. Zou ik zeggen ga eens naar www.youthgospel.nl is wel goed forum hoop ik :)

Verder zou je nog bij ronduit kunnen kijken www.eo.nl/ronduit. Zullen we nu weer over php hebben?

Bedankt voor jullie reacties

Uh.. is de sitemasters gelovig :P
Ik ga op houden. Doe maar een slotje op dit topic :)
Wat ik me nog wel altijd afvraag, en wat hier mee te maken heeft:
Waarom moet je mensen van een geloof overtuigen? Wat heeft het voor een nut om mij hetzelfde te laten geloven als jij?

(Ik kom hierop omdat ik afgelopen zaterdag nog een paket foldertjes meekreeg over de christelijke kerk. Ik zei nog zo, ik heb geen interesse, maar nee hoor, ik moest een (letterlijke?) prreek aanhoren. Ik krijg het gevoel dat dat soort mensen zich afscheiden van de samenleving, alsof ze denken dat ze beter zijn. Ik wil helemaal niet beter zijn!)
Als je je laat overtuigen dan is het geen geloof meer, je gelooft dan niet meer uit jezelf namelijk en daar gaat het toch om...

maarem, ik geloof niet en zal dat ook nooit gaan doen :P
Ik heb een hekel aan die jahova's die dan ook nog es hun voeten tussen de deur zetten als je die dicht wilt doen! :P

En idd, geloof is voor jezelf... Geloof uit overtuiging is dan geen geloof.

Nog even dit:
* De meeste oorlogen komen door geloof!

Reageren