Heej,

In de koffie hoek mag offtopic dus stel ik nu de vraag.

Ik ben zelf geloofig hier mee bedoel ik dat ik in God geloof en zo :) Is echt gaaf :).

Maar mijn vraag is wie gelooft hier nog meer in God?

Vertel het hier :) en als je het leuk vindt om over zulke dingen door te praten kun je terecht op www.youthgospel.nl vooral het forum!
Ruben schreef op 03.07.2005 23:31
...Maar uh. als je wel intresse hebt of gewoon een vraag hebt. Mag je altijd komen op het forum van Youth Gospel....

Nu al de derde keer... volgens mij wil je alleen de andere forum site promoten. Ruben heb je ook verstand van PHP, dat is namelijk het onder werp op deze site.

#Jelmer, coole toespraak trouwens!

;-)
Even om op de vraag terug te komen van iemand waarom op dringen of zo.

Nou kijk: Geloof is idd persoonlijk je gelooft of je gelooft niet. Anders hete het niet geloven. Als iemand je wil overtuigen is het miss wel verkeerd.
Dan houd hij ook niet echt aan wat in de bijbel staat. Daar staat nl. zo iets van (in eigen woorden gezegt) dring niemand op tot te geloven. Vrij vertaald door mij :)

Dat verklaart alles! Dus wat hij doet is verkeerd. Maar denk niet direct dat het verkeerd is wat ze je willen vertellen.

Maar goed. zullen we nu maar gaan kappen met die onderwerp?

Anders ga ik jullie miss wel overtuigen :P:P:P haha

dat van darwin kan kloppen maar volgens hem duurt dat heel kort(?)
maar ik het echt gaat het heel langzaam(?) (of andersom :P)
Is die theorie ook niet een klein beetje aannemelijk als je bedenkt dat drie miljard jaar lang er om het jaar (stel, voortplanting) een tornado over een verdubbelend (of bij konijnen verviervoudigend) aantal autokerkhoven raast?

Ik denk dat de aarde is ontstaan uit Chaos, chaos van deeltjes. Met oneindig veel deeltjes en oneindig veel tijd, lijkt mij de kans dat er iets gebeurt wat wonderbaarlijke gevolgen heeft niet zo heel klein.

Hehe, grappig, ik typ net op Google chaos in (om te zien hoe je dat ook al weer spelde) kom ik dit tegen :)

Edit: ik bedenk mij net dat dat daarboven een mix is van de theorie van Darwin en van anderen. maar het komt wel neer op evolutie ^^,
Uit de chaos teorie
Al die mooie bergen op de achtergrond? Dat was niet een locatie-shot. Dat was computergegenereerde Chaos kunst.

lol, hadden ze toen al computers
OOk uit de chaos terorie

Complexe systemen zijn systemen die zoveel beweging bevatten (zoveel elementen die allemaal op een aparte manier bewegen) dat computers nodig zijn om alle mogelijkheden te berekenen. Dat is de reden waarom Chaos Theorie niet eerder had kunnen ontstaan dan halverwege de twintigste eeuw.
Leuke terorie?

Steffan schreef op 04.07.2005 18:38

Stel je heb een autokerkhof, daar liggen de auto-onderdelen. Er komt een tornado langs en die zet een complete auto inelkaar. Hoe groot is de kans dat er een auto wordt inelkaar gezet door een tornado?
Dan is het toch geloofwaardiger dat het door God is inelkaar gezet! Zo is het ook met de aarde.

Met alle respect hoor, maar dit is een kromme redenering.

Tornado's bestaan. Auto's en autokerkhoven ook.
Maar dat god bestaat heb ik enkel vernomen van de pastoor uit mijn dorp en dan vraag ik mij af. Hoe weet die pastoor dit?

Dus, de kans dat een tornado zo'n wagen in mekaar zet is dan nog vele malen groter dan dat (de, een) god dit doet.

Tenzij natuurlijk dat je de mecanicien om de hoek een beetje verafgood natuurlijk ;o)

Nog een vraagje Steffan. Geloof je in de Paashaas?
Als uw antwoord ja is, waarom dan wel? En anders, waarom niet?

En ja hoor, je mag van mij gerust in de Paashaas geloven. ;o)
@Han:
Wauw, die theorie is nog eens een chaos!
Mijn chaostheorie is toch net even wat minder gaotisch ^^,

En ik moet eerlijk bekennen: ik heb die website nog niet gelezen. En ik vraag me af of het ook wel de moeite waard is.
Steffan schreef op 04.07.2005 18:38
Ik ben ook Christen,
en de theorie van Darwin is vast wel gedeeltelijk waar, dat er dingen veranderen. Maar lees dit eens en andere versie van de theorie van Darwin:

Stel je heb een autokerkhof, daar liggen de auto-onderdelen. Er komt een tornado langs en die zet een complete auto inelkaar. Hoe groot is de kans dat er een auto wordt inelkaar gezet door een tornado?
Dan is het toch geloofwaardiger dat het door God is inelkaar gezet! Zo is het ook met de aarde.

Zal vast al wel gezegd zijn, maar:

Er zit een verschil tussen uit niets beginnen en kleine mutaties in de genen. Bij het eerste geval verandert er een boel, bij het tweede verandert er een klein ding.
Er zijn een paar miljard jaar over heen gegaan, er zijn ook tal van gemuteerden die het niet hebben gered, de survival of the fittest, degene die de beste genen heeft wint.
Om een voorbeeld van minder fijne mutaties te geven: kanker.
Daarbij als je aan de fosielen denkt, als er een god zou zijn zou hij het toch in een keer goed hebben gedaan? En niet allemaal mindere soorten er aan vooraf laten gaan.
ik ben niet geloofig.. :)

warom adam en eva als de evolutie theroie bestaad

maar als dr wat is ?? eerst zien dan geloven :)

Reageren