Ikke ben gelovig opgegroeid, maar ik ben er uitgegroeid. Ik geloof in hetgene wat Darwin bedacht heeft.
Maar ik snap wel waarom mensen gaan geloven, omdat iedereen een antwoord wil hebben op DE vraag, ook wetenschappers. Wetenschappers willen het echt bewijzen, en mensen die in God geloven, die willen ook antwoord en die vinden het op deze manier.
Dus we hebben hetzelfde doel, en zou daar nu oorlog over moeten komen? (@ bienze)
Maar ik vind niet dat de bijbel puur uit iemand duim gezogen is (Zoals veel wetenschappers denken), Moet je maar een kijken naar de overeenkomsten tussen alle geloven. (bijvoorbeeld met Jezus, die staat voor de Christenen centraal, maar in de Koran staat hij als Profeet.)
Christenen, Moslims (en ook wetenschappers) is eigenljik presies hetzelfde alleen in een ander jasje.
Voormij is nu de Bijbel hetzelfde als The Lord Of The Rings: Een mooi verhaal, waar ik wel in zou willen geloven.
Verder snap ik jullie wel :)
Maar wat ik al zei ik wou alleen weten wie er geloofde. Leuk dat je een verhaal bij zet maar ga er even niet op in! Dat willen jullie ook niet zoals jullie al zeiden las ik. Maar uh. als je wel intresse hebt of gewoon een vraag hebt. Mag je altijd komen op het forum van Youth Gospel.
Jammer Zim dat je bent gestopt.
Verder heb ik nog een vraag! Dat is:
Vinden jullie het naar dat er christen zijn? Of met namen dat ik als gelovige iemand op jullie forum komt? Eerlijk antwoord. Trouwens ik kom alleen voor php vragen ;):P
Verder heb ik nog een vraag! Dat is:
Vinden jullie het naar dat er christen zijn? Of met namen dat ik als gelovige iemand op jullie forum komt? Eerlijk antwoord. Trouwens ik kom alleen voor php vragen ;):P
Nee, natuurlijk niet. Van de meesten hier weet ik niet eens of ze gelovig zijn of niet. Maar je geloof doet hier niet zoveel toe toch? We zijn hier allemaal met één reden, en dat is PHP! (PHP kan in mijn ogen zelfs oorlogen oplossen :) )
Maar waarom zouden gelovigen niet op deze site mogen komen? Zouden ze dan helemaal niet op het internet mogen komen?
Voor mij geen verschil tussen christenen, protestanten, jehova's (zolang ze zich niet opdringen), islamieten of ieder ander geloof.
Ik heb niks tegen gelovigen. Het is alleen zielig dat sommige het aan andere op willen dringen of dat er gelovigen zijn die de niet- en anders-gelovigen als minderwaardig zien enzo. Mja, sommige verpesten ut voor de rest...
Ikke ben gelovig opgegroeid, maar ik ben er uitgegroeid. Ik geloof in hetgene wat Darwin bedacht heeft.
lol
Hier in nederland is toch godsdienst vrijheid? toch?
dus je mag er zelfs niet wat tegen een geloof hebben ;)
en Jahova's zijn irritant :P
De Leukste scriptaal is en blijft PHP en daarvoor zit ik op dit forum.
Is God willing to prevent evil, but not able?
Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing?
Then he is malevolent.
Is he both able and willing?
Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing?
Then why call him God?
Ik geloof in de mens die capabel is om een god te bedenken.
Zelf ben ik trouwens al achtien jaar uit de roes van "het opium van het volk".
Godsdienst is zoals vrijzinnigheid een persoonlijke zaak die, wat helaas wel veel te vaak gebeurt, niet over waarheden gaat, maar over aan je leven een (positieve) zin geven.
De een heeft daar geschriften voor nodig die dateren uit de tijd van een nomaden volk dat leefde in de woestijn enkele duizenden jaren geleden.
Een ander zoekt die zin zelf in het vrije denken.
Of de combinatie van natuurlijk.
Ligt eraan wat je religie is. Als jij in de God van waterstofauto's geloofd, en jouw God draagt je op om je hele leven te weiden aan het maken van betaalbare waterstofauto's, vind ik dat (welliswaar een tijdelijke) vooruitgang.
?
Onbekende gebruiker
04-07-2005 16:06
Jelmer schreef op 04.07.2005 15:00
Ligt eraan wat je religie is. Als jij in de God van waterstofauto's geloofd, en jouw God draagt je op om je hele leven te weiden aan het maken van betaalbare waterstofauto's, vind ik dat (welliswaar een tijdelijke) vooruitgang.