Holla,

Vandaag werd ik overvallen met een telefoontje aan huis.. door een mevrouw die engels sprak met een raar hindoestaans accentje.

Ze zei dat ze van een of ander raar en vaag bedrijfje was en dat ze geconstateerd had dat mijn computer veel virussen aan het verspreiden was. en na een nieuwsberichtje wat hier onlangs nog geplaatst was door Dem Ian wist ik al gelijk hoe laat het was en liet ik haar het hele verhaal doen.

Nadat ze klaar was zei ik doodleuk dat ik helemaal geen computers had in huis, waarop ze opeens heel geschokt reageerde en zei: oh ehh oke well bye then en hing toen op. gelukkig heb ik nummerherkenning dus ik zie telefoonnummers als ik gebeld wordt thuis maar ik snap niet hoe ik de door gebelde telefoonnummers weer op kan zoeken maar het begon met een nummer als 014 o.i.d. in die richting..

zijn er mensen die dit ook gehad hebben de laatste tijd? en wat zou ik nu moeten doen mijn provider contacteren en zeggen dat ze dit nummer op moeten zoeken en blokkeren ofzo??

graag jullie ervaringen en meningen! :p
Reshad F op 28/08/2012 17:28:55

014 o.i.d. in die richting..

Hoogeveen.
ah sorry 0014. ik heb het opgezocht en het is geen officiele landcode maar een exit code van brazilie hmm
Hmmm, k zit me zo te bedenken wat ik zal doen als ze mij bellen...

Misschien heeeeel langzaam gaan praten of zo? Alsof je ze niet helemaal op een rijtje hebt?

Oooooookeeeeeeee, ooooooogenbliiiikje aaaaaalstublieeeeefffffft dan zaaaaaaaal ik mijjjn compuuuuuuuuuuter eeeeveeeen aaaaaan gaaaaaaan zetttten.

En dan gewoon 3 minuten lang gaan fluiten in de hoorn en doen alsof de computer aan het opstarten is. Hihi, ben benieuwd hoe ze dan reageren...
haha ze praten wel engels :p je moet denk ik gewoon de hele tijd zeggen oke ik heb het gedaan en nu om gewoon te kijken wat hun stappenplan is om je te scammen.. :p
Ah, ik spreek ook goed Engels, dus no problem at all :)

Da's natuurlijk ook nog een optie... niet zo goed Engels spreken!

Exkjoes mie, bat ai doont spiek ferrie choet inglish! Wat is rong wit mai compjoeter?

(je moet het uitspreken om het te begrijpen haha)
haha ja het probleem bij mij was meer dat ik haar niet verstond ... :p
Doen als je een computerbedrijf hebt, en achteraf lekker vragen waar de rekening naartoe moet....
hehe ik denk dat ze je dan een bankrekening geven en meer ook niet..
Consumentenbond heeft een onderzoek gedaan naar deze malafide praktijken, en de uitkomt van wat ze willen doen is behoorlijk lachwekkend. Ze laten je een hoop dingen zien, door aan de gebruiker diverse opdrachten te doen vragen, waarna hun zelf hun twijfels trekken en zeggen dat wat de gebruiker ziet niet klopt, en dat het een virus is, terwijl dat in werkelijkheid niet zo is.

Een beetje expert of gevorderde zal zich het apenzuur lachen.

Nou ja, kijk maar..

http://www.youtube.com/watch?v=AMNX0YOrtcs

Min advies, gewoon doen alsof je digibeet bent, en bij elke vraag van hun twee keer bevestiging vragen, en ook vaak net doen of je het fout hebt en weer bij begin af aan beginnen. Kortom: Test hun geduld op de proef...

Zorg wel dat je extra veel tijd hebt....

Waarom word ik nooit opgebeld, of bellen ze alleen mensen met een Kvk inschrijving, en dus de bedrijven?
haha ik had ook een mevrouw met dat accentje aan de lijn!

Reageren