Holla,

Vandaag werd ik overvallen met een telefoontje aan huis.. door een mevrouw die engels sprak met een raar hindoestaans accentje.

Ze zei dat ze van een of ander raar en vaag bedrijfje was en dat ze geconstateerd had dat mijn computer veel virussen aan het verspreiden was. en na een nieuwsberichtje wat hier onlangs nog geplaatst was door Dem Ian wist ik al gelijk hoe laat het was en liet ik haar het hele verhaal doen.

Nadat ze klaar was zei ik doodleuk dat ik helemaal geen computers had in huis, waarop ze opeens heel geschokt reageerde en zei: oh ehh oke well bye then en hing toen op. gelukkig heb ik nummerherkenning dus ik zie telefoonnummers als ik gebeld wordt thuis maar ik snap niet hoe ik de door gebelde telefoonnummers weer op kan zoeken maar het begon met een nummer als 014 o.i.d. in die richting..

zijn er mensen die dit ook gehad hebben de laatste tijd? en wat zou ik nu moeten doen mijn provider contacteren en zeggen dat ze dit nummer op moeten zoeken en blokkeren ofzo??

graag jullie ervaringen en meningen! :p
- SanThe - op 28/08/2012 17:36:07

[quote="Reshad F op 28/08/2012 17:28:55"]
014 o.i.d. in die richting..

Hoogeveen.
[/quote]
Dan alsnog is dat niet van Hoogeveen, die is: 0524, 0528
014 is geen bestaand geografisch netnummer, maar een netnummer van de KPN (voor testen en andere top-secret dingen).

Maar goed, het was al duidelijk dat het 00-14 was, buitenland dus.
Hmm ik moet wel zeggen als ik de volgende keer gebeld wordt dan ga ik ze terugpakken ook! weet nog niet hoe precies maar als er ideeen zijn .. :P
Gewoon Frans gelul uitkramen en genieten van de verbazing!
Zeggen dat je de internetrekening niet meer kan betalen en dus ook dat je haar progjes niet kan downloaden :P
omg raad is jongens.. vandaag weer gebeld dit keer door 0053 en ze zegt dat ze uit los angeles belt en ik dus ff aan de lijn proberen te houden en kijken waar dat netnummer vandaan komt blijkt het ergens uit chili te komen haha maarja nadat ze vroeg of k een windows computer had zei ik dit x ja en zei dat ik hem wel even aan ging zetten. vervolgens kreeg ik een supervisor aan de lijn en die vroeg of ik gebruik maakte van een creditcard en hoe oud ik was waarop ik zei ik ben 24 en ik gebruik een creditcard maar wat heeft dat met mijn computer te maken? waarop die ging ruzie maken met die telefoniste die me gebeld had en toen ik zei hello are you there? hing ze op... HAHAHA omg 2x in 2 dagen ik zeg.. aanpakken die mensen!
Wat doe je er tegen als ze vanaf buitenlands grondgebied opereren? Vrij weinig.

1) Of je trolled die gasten
2) of je hangt op..

Wees blij dat de politie (?), TROS opgelicht en de COnsumentenbond via de actieve media hiervoor waarschuwen.
haha nou ik heb ze vandaag zoveel mogelijk lopen trollen volgende keer hou ik ze gewoon ongeveer half uur aan de lijn terwijl ik tv ga kijken o.i.d. en dan zeg ik dat ik van de FBI of de CIA ben en dat ze omsingeld zijn haha denk dat ze allemaal 72 kleuren gaan produceren via de achterdeur..
Ik ben nu ook al gestalkt door hen. Het nummer was '0014259053074' maar nadat ik mijn naam noemde hingen ze op.
Gaan ze mij nou nog terugbellen?

Oh ja, als ik op dit nummer Google kom ik inderdaad al op die malafide Windows-hackers uit.
Enigsins offtopic,

Maar met dat soort gelijke nummers worden er ook SMS'jes gestuurd naar Iphone's, dat je een Apple product hebt gewonnen en of je even op het linkje wil klikken om je prijs te claimen. Let hier ook mee op, want natuurlijk is dit niet waar!

Toevoeging
Aar, waarom zou je uberhaubt je naam geven bij dat soort nummers? Als ik door rare nummers of anoniem gebeld wordt, neem ik standaard op met 'Hallo?' en vanuit daar bepaal ik of ik wel of niet mijn naam geef.
Haha, ben benieuwd. Nu weten ze je naam. Bellen ze je over een paar dagen op: "Hallo Meneer Aar, uit onze gegevens blijkt dat u de eigenaar bent van een besmette computer blabla..."

Dan lijkt het net alsof je bij hun geregistreerd staat!

Meteen even vragen of ze je naam willen spellen :D

Reageren