Vandaag werd ik overvallen met een telefoontje aan huis.. door een mevrouw die engels sprak met een raar hindoestaans accentje.
Ze zei dat ze van een of ander raar en vaag bedrijfje was en dat ze geconstateerd had dat mijn computer veel virussen aan het verspreiden was. en na een nieuwsberichtje wat hier onlangs nog geplaatst was door Dem Ian wist ik al gelijk hoe laat het was en liet ik haar het hele verhaal doen.
Nadat ze klaar was zei ik doodleuk dat ik helemaal geen computers had in huis, waarop ze opeens heel geschokt reageerde en zei: oh ehh oke well bye then en hing toen op. gelukkig heb ik nummerherkenning dus ik zie telefoonnummers als ik gebeld wordt thuis maar ik snap niet hoe ik de door gebelde telefoonnummers weer op kan zoeken maar het begon met een nummer als 014 o.i.d. in die richting..
zijn er mensen die dit ook gehad hebben de laatste tijd? en wat zou ik nu moeten doen mijn provider contacteren en zeggen dat ze dit nummer op moeten zoeken en blokkeren ofzo??
In de eerste instantie dacht ik dat mijn moeder belde, die in het buitenland zat. Dus daarom noemde ik mijn naam. Maar toen ik een stille telefoonlijn hoorde, toen wist ik al meteen dat dit een verre hoax zou zijn.
En verder weten ze nu mijn voornaam, dus zal ik mijn alu-hoedje op zetten. :'(
Ach, even serieus. Dat is het enige en laatste wat ze van mij zullen weten. Ik ga denk ik gewoon blufpokeren en mezelf voordien als iemand van de KPN ofzo, en dat ik hun lijn traceer.
Of ik ga ze echt keihard proberen te overtuigen met de vraag hoe ze weten dat mijn PC (zogenaamd) besmet is, en waar ze mijn telefoonnummer van hebben. Ergens moet je die lul er toch uit kunnen lullen? Als de BBC en iemand op soundcloud dat kunnen doen voor 1 a 2 uur, moet ik hun ook aan de tand kunnen voelen. Muhahaha.....
En dat tel.nummer goed bewaren, en als ze weer bellen gewoon ineens uit het niets vragen "0014259053074 is that your phone number?". En dat zullen ze wel bevestigen en meteen vragen "why you want to know". En dan jij... "oh don't worry... doesn't matter". Dan zullen ze vast wat peentjes gaan zweten :)
Ik doe me liever niet voor via Gmail als de FBI ofzo. En mij kan het mijn reet roesten wie ze zijn. Ze zijn een stelletje fraudeurs, en of ze nou John Watson, of Harry Ash heten, het kan me niks boeien. Ik heb geen zin in detective te spelen.
Wow, ze hebben weer een nieuw nummer, welke nog niet op Google vermeld is :o 008155192483
En de andere zijn: 002063971127 009712179514 009712179508
Sinds ik die gasten aan de telefoon heb gehad ben ik overdag tussen 10 en 15 uur gewoon vaste klant bij die sukkels... (heb ze getrolled, en dus gezegd dat ik Windows 95 had met een 33k6 modem, en via YouTube even wat dial-up-sound over de lijn gegooid naar ze.)
Eén op de vijf is dat ik zo'n dielect-sprekende dude aan de telefoon krijg, en de ander keren heb ik een dode lijn, een ophangtoon, of een stem met: "Goodbye!!"
Hoelang gaat die terreur nou toch eens duren? Waarom kan de KPN dit niet blokkeren, of desnoods een optie aanbieden om zulke nummers te blokkeren...
Hihi mij bellen ze niet meer, je moet gewoon zeggen dat je van interpol of de FBI bent ofzo haha nou dan schijten ze echt 32 kleuren! maar ja belden ze me nu maar :( heb wel in in een beetje getrol
Ik heb ook last gehad van dat probleem ik zit zelf bij tele2 en ik heb ze gwn verteld dat ik een mac heb dan ben je van dat gezeik af...
Het is wel leuk als je een keer wordt gebeld als je niks te doen heb. Dan ga je eerst helemaal mee met hun verhaal en zeg je dan zoiets als weet je dat microsoft mensen nooit opbeld.