Aan de heren van de redactie.

In dit topic...

http://www.phphulp.nl/php/nieuws/mozilla-brengt-firefox-versie-16-uit/282/

... wordt aangegeven dat er berichten zijn verwijderd.

Ik wil dit onderwerp graag even uitlichten, dus vandaar dat ik er een apart topic van maak.

Ik weet niet of er inderdaad berichten zijn verwijderd, maar mocht dit zo zijn dan wil ik hier graag hetvolgende over zeggen.

Het is wat mij betreft GEEN goed idee om berichten volledig te verwijderen. Ten eerste zorgt het voor verwarring (hé, waar is dat bericht ineens gebleven) en ten tweede is het een belediging voor degene die moeite heeft gedaan om een bericht te schrijven (ongeacht of je het als redacteur wel of niet eens bent met de inhoud van het bericht).

Mocht een bericht irrelevante / off topic informatie bevatten, dan mag hier uiteraard op gereageerd worden. En mocht een bericht aanstootgevende informatie bevatten, dan mag de betreffende informatie worden weggehaald door een redacteur. Echter, meldt dan wel even:
- dat het bericht is aangepast
- waarom het bericht is aangepast.

Moraal van het verhaal: verwijder niet zomaar berichten en als je als redacteur iets aanpast, geef dit dan aan en vermeld ook de reden van de aanpassing.

Hopelijk gaat het vanaf nu beter!
Ik vind dat wanneer een bericht 100% off-topic is, er een pm naar de poster moet en het bericht niet verwijderen! Maar gewoon bewerken met de melding

"Dit bericht is volledig off-topic en daarom is de inhoud hiervan verwijderd"

of iets in deze richting. Tevens ben ik persoonlijk zwaar tegen sensuur, vooral wanneer er geen gedragsregels zijn opgesteld door het admin/mod team. Niemand kan nu terugzoeken wat wel en wat niet gepast is, en wat nu wel en niet onder vloeken, etc valt.

Mocht het sensuur verder ontwikkelen hier, zal ik het forum ook verlaten. Wellicht dat mensen zich hier natuurlijk niet druk om maken, maar ik neem niet deel aan een forum waar sensuur op uitgevoerd wordt. Dit gaat tegen mijn principes in, vooral wanneer er geen persoonlijke notificatie plaats vind.

Ben benieuwd of hier wel een reactie op komt vanuit het mod/admin team, ze zijn niet zo goed in reageren! Ik heb op 10/10 een request aangemaakt, en nog steeds 0,0 reactie op gehad!
Ik vind het ook belachelijk, sluit me aan bij de andere 2 en wil Ozzie bedanken voor het aanmaken van dit topic (al is mod/admin hulp misschien een beter onderdeel).

Wil ook opmerken dat een reactie van Kris op 'FireFox verwijderd Favicons' ook verwijderd is (of zie ik iets over het hoofd?)

[offtopic]
Ik heb op 10/10 een request aangemaakt, en nog steeds 0,0 reactie op gehad!

Niks nieuws, sinds september zouden we een professioneel en betaald team krijgen die elke week de requests en bugs zal oplossen en die een nieuw design maken. Ik zie er nog weinig van...[/offtopic]
Vooral het gebrek aan uitleg en het feit dat dit niet gemeld word vind ik nogal kwalijk.
Het komt nu nogal geniepig over.
De persoon die offtopic berichten plaatst een pm krijgt en de inhoud aangepast word (zoals Chris al noemt)
[offtopic]
Wouter J op 15/10/2012 09:38:15

al is mod/admin hulp misschien een beter onderdeel.

Ah, je bedoelt dat forum-onderdeel dat zo goed gelezen wordt ;-)))
[offtopic]
[offtopic]

Nee, dat is het feature/request forum onderdeel. Ik bedoel deze:
http://www.phphulp.nl/php/forum/admin-mod-hulp/4/

(hoop maar niet dat deze berichten ook verwijderd worden)[/offtopic]
[offtopic]
Wouter J op 15/10/2012 09:52:39

[offtopic]

Nee, dat is het feature/request forum onderdeel. Ik bedoel deze:
http://www.phphulp.nl/php/forum/admin-mod-hulp/4/

(hoop maar niet dat deze berichten ook verwijderd worden)[/offtopic]

[offtopic]
Ah, oké... nou ja, het staat hier wat mij betreft wel prima hoor ;-)
En nu maar hopen dat er vanuit de redactie een reactie komt.
[/offtopic]
Geweldig,

Inmiddels is Kees Schepers en Erik Rijk (beide mods) al online geweest, echter helaas nog geen reactie geplaatst dat ze er aandacht aan gaan besteden en/of besproken zal worden in een overleg.

+1 voor het mod team.
Heb een beetje geduld Chris ;-)
Misschien moeten ze intern nog even overleggen ofzo. Bovendien weten we niet wie die berichten heeft weggehaald. Kan ook een eenmansactie zijn waardoor de overige leden zich niet direct aangesproken voelen.

Ik ga er vanuit dat er in de loop van de dag nog wel een reactie zal volgen vanuit de redactie.
Ozzie,

Kan kloppen wat je zegt, zoals ik ook al aangegeven heb in mijn reactie hadden ze up z'n minst kunnen laten blijken dat ze er naar gaan kijken. Dan is er een communicatie richting de leden geweest, en weten we waarop we wachten.

Moderater zijn is niet alleen posts deleten, moven en bannen, maar ook communicatie richting de leden vooral als meerdere leden een issue delen op de manier van handelen.
[offtopic]
Ik snap wel wat je bedoelt Chris, maar het zijn ook maar mensen waarvan de meeste aan het werk zijn, en het topic is koud een uurtje oud. Er zal vast wel een reactie komen. Relax... ;-)
[/offtopic]

Reageren