Door
Joep -
op 24-10-2012 12:40
gewijzigd op 25-10-2014 15:16
8.861 views
Hallo,
Ik ben Joep de Jong (12 jaar oud)
en heb een eigen website.
Daar help ik mensen met computer problemen,
en maak ik websites's voor mijn klanten.
Ik zou graag willen weten of er nog fouten in mijn website zitten,
en of jullie nog tips hebben.
Ik weet al wel dat de kleuren te vel zijn van een review op een andere site.
Dan een wat meer juridisch punt, tot hoeverre ben jij aansprakelijk als een website gehacked wordt, down gaat, etc? Ik heb net je voorwaarden doorgelezen en daar staat niets in
In hoeverre ben jij aansprakelijk voor hacks, downtime, traagheid, cross-browser functionaliteits problemen, ontevredenheid, etc. Hoe dek je je eigen in?
Ik maak de website zoals mijn klant het wilt,
indien zijn/haar idee mij niet lukt geef ik dat aan,
Als ze ontevreden zijn hadden ze eerst een demo moeten aanvragen.
Ik vermeld ook dat wij ons niet meer aansprakelijk stellen als de website af is.
Dan ben ik ook niet aansprakelijk voor hacks e.d.
Das makkelijk, je maak een website die hackbaar is en als hij vervolgens gehacked wordt zeg je 'tja, daar ben ik niet voor aansprakelijk'. Dat gaat natuurlijk niemand doen!
Joep, nogmaals. Ik vind het echt geweldig bijzonder dat je dit allemaal wilt doen, maar geloof mij: Je bent er nog te jong voor. Je bent nog te jong om normale bedragen door te krijgen, nog te jong om jurdisch aansprakelijk gesteld te worden en nog te jong om het allemaal door te hebben. Ga gewoon door met leren en als je oud genoeg bent heb je echt een geweldige toekomst, gezien de kennis die je nu al hebt.
Verdiep je eerst maar eens in het juridische gedeelte, je kunt je niet 'niet aansprakelijk' stellen van een product dat door jou is ontworpen.
Voor hacken kun je 'mits geen programmeer fout van jou' er nog onderuit komen, maar is het wel een fout van jou dan niet.
Zo zijn er nog veel meer punten, kijk er maar eens na, voordat je 'voorwaarden' opstelt. Kijk eens hoe echte bedrijven hun voorwaarden hebben. Je kunt niet gewoon erin zetten wat je wilt, mocht het ooit zover komen dat een er een rechtzaak komt. Zal de rechter zeer waarschijnlijk onacceptabele voorwaarden nietig verklaren.
Das makkelijk, je maak een website die hackbaar is en als hij vervolgens gehacked wordt zeg je 'tja, daar ben ik niet voor aansprakelijk'. Dat gaat natuurlijk niemand doen!
Joep, nogmaals. Ik vind het echt geweldig bijzonder dat je dit allemaal wilt doen, maar geloof mij: Je bent er nog te jong voor. Je bent nog te jong om normale bedragen door te krijgen, nog te jong om jurdisch aansprakelijk gesteld te worden en nog te jong om het allemaal door te hebben. Ga gewoon door met leren en als je oud genoeg bent heb je echt een geweldige toekomst, gezien de kennis die je nu al hebt.
Ik snap wat u bedoelt,
al mijn klanten zijn tot nu toe tevreden,
zo moet ik het houden!
En over de bedragen,
het maakt mij eigenlijk niet uit of ik er veel of weinig mee verdien,
ik vind het leuk om website's te maken, en ik leer er ook veel van.
Over leren gesproken, ik ben al heel wat programmeer talen aan het leren,
Ik kan al HTML en PHP, een beetje JavaScript en CSS en ik ben nu ook nog een boek aan het lezen om Objective-C (voor apps) te leren.
Bijna al mijn vrije tijd geef ik uit aan programmeren,
ik game bijna nooit!
Ik bedank u zeer voor dit advies,
Groet,
Joep
[size=xsmall]Toevoeging op 25/10/2012 12:42:51:[/size]
Chris NVT op 25/10/2012 12:36:07
@Joep,
Verdiep je eerst maar eens in het juridische gedeelte, je kunt je niet 'niet aansprakelijk' stellen van een product dat door jou is ontworpen.
Voor hacken kun je 'mits geen programmeer fout van jou' er nog onderuit komen, maar is het wel een fout van jou dan niet.
Zo zijn er nog veel meer punten, kijk er maar eens na, voordat je 'voorwaarden' opstelt. Kijk eens hoe echte bedrijven hun voorwaarden hebben. Je kunt niet gewoon erin zetten wat je wilt, mocht het ooit zover komen dat een er een rechtzaak komt. Zal de rechter zeer waarschijnlijk onacceptabele voorwaarden nietig verklaren.
Ook bedankt voor uw advies,
zoals ik al heb vermeld ga ik me eerst verdiepen in het programmeren en daarna in het Juridische gedeelte
Ik denk dat het het beste is om je gewoon te richten op het bouwen voor websites voor familie en vrienden die je kent, en niet direct door de commerciele bril te kijken, welke je immers nog niet goed past....
Een bedrijfje/webwinkel beginnen is niet zomaar makkelijk, je moet enig verstand hebben van juridische zaken zoals het indekken tegen juridische problemen, weten hoe de belasting werkt als je een kvk hebt, en hoe je op een goed geordende wijze de administratie kan bijhouden, de boekhouding en etc....
Richt je nou liever gewoon op een vriendendienst waar je een kleine vergoeding voor mag vragen, maar met een site zoals dit, dit gaat echt niet werken.