Hallo,

Als ik het in het Engels heb over een beveiligde verbinding (in mijn commentaarregels) dan spreek ik over een "secured connection". Nu Googlede ik dit zojuist toevallig even, en nu blijkt dat in Google veel vaker wordt gesproken over een "secure connection".

Volgens mij is "secured connection" ook gewoon goed en betekent dit een "beveiligde verbinding", terwijl een "secure connection" slaat op een "veilige verbinding". Dus "beveiligd" versus "veilig". Zie ik dit juist?
Een controlefunctie die een bool retourneert zou ik ook met het trefwoord "is" beginnen.

Vraag is meer of "connection" en "secure" niet te algemeen zijn. Je hebt immers bijvoorbeeld ook S/MIME en FTPS.
Ja, maar het gaat om websites, dus dan heb ik het maar over 1 type verbinding :)

k Zal eens nadenken over dat beginnen met "is"...
Het beginnen met is is hetzelfde als het beginnen met get of set. In OOP heb je gewoon wat van die methods die algemene namen hebben gekregen en er altijd hetzelfde uitzien:

[table]
[tr]
[td]Naam[/td]
[td]Method[/td]
[td]Voorbeeld[/td]
[/tr]

[tr]
[td]getter[/td]
[td]get*()[/td]
[td]User#getName()[/td]
[/tr]

[tr]
[td]setter[/td]
[td]set*()[/td]
[td]User#setName()[/td]
[/tr]

[tr]
[td]hasser[/td]
[td]has*()[/td]
[td]User#hasChild(User)[/td]
[/tr]

[tr]
[td]isser[/td]
[td]is*()[/td]
[td]User#isMale()[/td]
[/tr]

[tr]
[td]adder[/td]
[td]add*()[/td]
[td]User#addChild(User)[/td]
[/tr]

[tr]
[td]remover[/td]
[td]remove*()[/td]
[td]User#removeChild(User)[/td]
[/tr]
[/table]
Ah okeej...

Maar dan krijg je dus:

<?php
if (isConnectionSecured()) {

}
?>
Klinkt toch raar?

Dit klinkt logischer, of niet?

<?php
if (connectionIsSecured()) {

}
?>
$this->isSecuredConnection() klinkt toch wel logisch?

Of in een class Connection kortweg isSecure() voor een $conn->isSecure()?
Het klinkt wel logischer ja; maar "is" wordt gewoon vaker gebruikt en ik probeer bij het noemen van methods ook vooral aan Wouter z'n tabelletje te houden. Coding standards........
Hmmm, oke...

En gebruiken jullie remove of delete? Daar zit namelijk verschil in. Als je iets removet dan is het er nog. Stel ik zou een key remove uit een array, dan betekent het dat ik de key uit de array haal en ergens anders opsla. Als je hem delete, dan verwijder je de key volledig. Als je dus een key unset, dan delete je dus een key.
Of unset, destroy, kill, abandon...

En een vergelijkbare vraag is of je nu store of save moet gebruiken :)
Ja precies :)
Maar dat is dus allemaal 1 pot nat begrijp ik... unset gaat je overigens niet lukken, want dat is een gereserveerde functienaam...
unset als een method kan gewoon.

Nee, toch niet. Maar niet omdat unset een gereserveerde functienaam is. unset is een language construct. Hij wordt dus geparsed door de Zend Parser (T_UNSET). Functienamen kun je gewoon gebruiken als method:
<?php
class A
{
public function strlen()
{
return 109;
}
}

$a = new A();
echo $a->strlen(); // 109

Reageren