Ik ben namelijk op zoek in de website hier naar zo'n zelfde fout als die mijn script weergeeft Parse error: syntax error, unexpected< ik heb andere topics bekeken maar ik vind dat er geen duidelijke uitleg over staat
kan iemand mij verwijzen. ben op zoekt naar deze fout in mijn script.
Oke dat had ik nog niet gezien, maar deze staat toch op regel 8
De accolade op regel 8 hoort bij het if-statement op regel 3. Het if-statement op regel 7 is incompleet en dus kijkt PHP als hij bij regel 8 is vertwijfeld omhoog wat hij met die onverwachte accolade moet...
Oke maar dit is een klein foutje volgens mij een puntje of zoiets vergeten en begrijpend lezen ik probeer het ook te begrijpen en zal het toch beter moeten begrijpen, ik vind het al leuk hier op het forum en lees ook andere topics van andere erg leerzaam
[size=xsmall]Toevoeging op 08/04/2013 19:14:28:[/size]
Oke willem vp moet deze dan verplaatsen naar regel 3
Ik ga er even weer naar kijken, nou als ik de regel gewoon verwijder doet hij het gewoon maar ik kan toch niet zomaar een stukje code verwijderen (goeie tip aar)
Oke willem vp moet deze dan verplaatsen naar regel 3
Absoluut niet! Met { } geef je een blok code aan. In dit geval betekent het dat de regels 4 t/m 7 alleen moeten worden uitgevoerd als het if-statement in regel 3 waar is. Als je de accolade op regel 8 verplaatst naar regel 3, heeft dat if-statement geen functie meer en worden regel 4 t/m 7 altijd uitgevoerd.
De truuk zit hem in het corrigeren van regel 7. Daar staat een if-statement zonder (verplicht) codeblok. Dat kan twee dingen betekenen:
1) Dat deel van de code nog niet klaar. Je zou dan een leeg codeblok (dus { } zonder commando's ertussen) kunnen invoegen.
2) Die code is helemaal niet relevant meer, maar bij het verwijderen is dat ene regeltje blijven staan. In dat geval zou je regel 7 kunnen verwijderen.