Nadat zo ongeveer alles wel werkt op mijn VPS, kom ik aan bij het volgende: email.
Via DirectAdmin heb ik inmiddels een email account aangemaakt. Het versturen van email werkt via de webservice van squirrel mail, maar niet via Thunderbird. Thunderbird geeft aan dat mijn smtp server niet goed is.
Ook bij het versturen van een email naar mijn nieuwe account gaat het niet goed, dan krijg ik de mail terug met de melding "Relaying denied. Proper authentication required.".
Blijkbaar staat er dus het een en ander aan instellingen niet goed, maar mijn kennis van email is niet dusdanig dat ik enig idee heb welke.... Iemand die kan vertellen wat ik moet instellen en hoe?
Erwin, zie je wel de mail die je ontvangt?
Als dat het geval is werkt je DNS e.d. goed. Dan zit het puur in de configuratie van de smtp server in thunderbird of op je vps.
Eventueel mag je wel van een test account de gegevens via dm sturen. Dan controleer ik of het aan je server ligt of aan je client.
@Chris dat leek me inderdaad ook, maar omdat (in DirectAdmin) de rest van de domeinen in het DNS record wel een punt er nog na hebben.
@TJVB ik krijg geen mail gestuurd, omdat ik (vanuit mijn persoonlijke Yahoo mail) dus al de mail terug krijg met de melding zoals eerder gegeven "Relaying denied. Proper authentication required."
Met Squirrel mail kon ik dus wel een mail sturen vanaf mijn net aangemaakt mailaccount naar mijn Yahoo mail. Die kwam in de spamfolder, maar kwam er dus wel.
@Erwin,
Dan weet ik het zo snel ook niet meer, het zal dan ergens in je DNS zitten aangezien er geen mail vanuit je Yahoo mail. Heb je naar de firewall gekeken? Vind er wel communicatie plaats?
Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is iemand die mij kan vertellen wat ik allemaal moet doen om die email op gang te krijgen. Nu heb ik gedaan wat ik wist of dacht te moeten doen, maar ik heb geen idee wat er allemaal nog meer moet worden gedaan. Ik heb bijvoorbeeld geen idee wat voor mail programma ik mogelijk nog op mijn server moet installeren om het een en ander af te handelen (als dat al nodig is). Dus ik waardeer de opmerkingen en hulp, ik vrees alleen dat er gewoon nog wat basis elementen ontbreken waardoor het nooit zal werken.
Net even via pingability.com mijn instellingen bekeken. Daar komt dus uit dat de mailservers bij firstfind.nl staan. Dus niet op mijn eigen domein.
[size=xsmall]Toevoeging op 13/08/2013 17:15:18:[/size]
Ward van der Put op 13/08/2013 17:11:10
Hoe controleer je eigenlijk of je inderdaad een VPS in plaats van een shared omgeving hebt?
Het onverwacht opduiken van SMTP-servers herken ik namelijk van shared hosting.
Het feit dat ik de hele omgeving al eerder een keer compleet opnieuw heb geinstalleerd (inclusief OS) zegt mij wel genoeg. Ook heb ik een VPS contract, dus dat lijkt mij wel ok te zijn.
[size=xsmall]Toevoeging op 13/08/2013 21:19:43:[/size]
Een deel werkt nu wel. Ik heb twee accounts op hetzelfde domein op mijn vps. Die kunnen naar elkaar mailen. Vanuit die accounts kan ik ook naar buiten mailen, alleen van buiten naar die accounts mailen lukt niet, dan krijg ik de eerder genoemde melding.
Overigens benader ik dan de mail via Squirrelmail (wat geinstalleerd is op mijn VPS, vanuit Thunderbird krijg ik dat dus niet aan de praat.
Dus nog steeds, als iemand ervaring heeft met het instellen van email op een VPS dan leer ik graag van die ervaring....
Tja, ervaring met het instellen van de email opties heb ik wel op een vps. :P
Alleen niet met direct Admin.
Dat is nou een van de redenen waarom ik nou net geen controlpanel wil hebben.
Wat ik heb gedaan is gewoon iRedMail geïnstalleerd.
Gegarandeerd dat alles gewoon werkt. http://www.iredmail.org/
Op welke poort staat je uitgaande server ingesteld?
Ik weet niet bij welke provider je zit (je internet) maar ik heb zo'n stil vermoeden dat deze degene is die jou mail verkeer in de weg zit.
Wat je moet doen is de poort laten verwijzen in je mail client naar 587 van de uitgaande mail volgens mij.