Hey,

Ik zoek een heel simpel nieuwssysteem.
Eentje dat je gewoon een admin.php hebt waar je berichtjes kan schrijven/verwijderen/aanpassen.

En dat deze dan komen op bijv. de pagina nieuws.php.

Een script met direct het hele berichtje, zonder het knopje 'lees meer...' en zonder dat er reacties geplaats kunnen worden.

Misschien wel dat er een kleine avatar linksboven het nieuwsberichtje geplaatst wordt en bovenaan natuurlijk een titel. Met daaronder de datum/tijd en poster.

Zou iemand dit misschien voor mij in elkaar kunnen zetten? Ik heb er echt geen verstand van..

bvd. Rob.
@Jelmer 644 zul je bedoelen. Bij 666 is het bestand nog steeds door iedereen te wijzigen.
666 is toch owner en group?
(bij mij is de server zo ingesteld dat apache niet tot de group waarin de owner zit behoort, wat soms erg irritant is)
Jelmer schreef op 26.10.2005 11:27
666 is toch owner en group?
(bij mij is de server zo ingesteld dat apache niet tot de group waarin de owner zit behoort, wat soms erg irritant is)

An absolute mode is an octal number (specified as nnnn, where n is a number from 0 to 7) constructed by ORing any of the following values:

0400 Allow read by owner.
0200 Allow write by owner.
0100 Allow execution (or search in directories) by owner.
0700 Allow read, write, and execute/search by owner.
0040 Allow read by group.
0020 Allow write by group.
0010 Allow execution (or search in directories) by group.
0070 Allow read, write, and execute/search by group.
0004 Allow read by others.
0002 Allow write by others.
0001 Allow execution (or search in directories) by others.
0007 Allow read, write, and execute/search by others.

In addition to the file permission modes, the following mode bits are available:

4000 Set-user-ID on execution.
2000 Set-group-ID on execution.
1000 Enable sticky bit; see sticky(8) and chmod(2).

Reageren