Ola mensen,

Ik huur momenteel een kleine VPS. Deze kost me ca. € 25,- per maand. Ik heb geloof ik iets van 25GB schijfruimte, 512 MB intern geheugen. Dataverkeer per maand is geloof ik iets van 250gb.

Nu ben ik heel benieuwd of er betere/prettigere/handigere admin-panels zijn. Mijn VPS werkt op basis van cPanel (voor het beheer van de websites), WHM (beheer van de user accounts, beveiliging, php instellingen e.d.) en Power Panel (basis server beheer). Ik vind dit niet altijd even prettig werken en ben benieuwd welk admin-panel jullie aanraden in combinatie met welke provider.

Omdat ik mijn VPS niet commercieel benut, wil ik graag wat minder geld kwijt zijn aan maandelijkse kosten (in ieder geval niet meer kosten dan dat ik nu heb). Daarnaast is het zo dat ik het idee heb dat mijn website soms traag opstart, het duurt een paar seconden voor ie "wakker" wordt. Vandaar dat ik benieuwd ben of jullie nog aanraders hebben voor een goede provider met een goed/handig admin panel.

Wat ik belangrijk vind, is dat ik bijv. makkelijk php.ini instellingen kan aanpassen, dat ik makkelijk kan upgraden naar de nieuwste php versie e.d. Daarnaast moet ik aan 1 vps meerdere domeinnamen kunnen koppelen en moet er webmail aanwezig zijn.

Mochten jullie tips hebben dan hoor ik het graag zodat ik me er eens in kan gaan verdiepen.
Ah oké. En stel dat je niet voor een betaald panel gaat, maar voor een open source panel? Is dat een risico wat betreft veiligheid? Heb je met een open source panel meer kans op aanvallen van buitenaf?
Ik heb zelf geen ervaring met gratis panels. Ik denk niet dat het veel onveiliger is, maar moeilijker te gebruiken. Ook zijn ze vaak niet zo uitgebreid.
Ah oké. En zijn er dan panels die nog beter zijn dan DirectAdmin? Of is DirectAdmin het beste wat er verkrijgbaar is?
Heeft iemand eigenlijk ervaring met Strato?

Zij bieden een VPS voor 10,- per maand (incl. BTW), 50GB schijfruimte, unlimited traffic en een Plesk panel voor 100 domeinnamen! Dat klinkt wel heel mooi???

Ik zie overigens ook VPS aanbieders die werken met SSD schijven ipv met conventionele harde schijven. Merk je daar in de praktijk iets van?
Ozzie PHP op 05/12/2013 01:46:17

Ah oké. En zijn er dan panels die nog beter zijn dan DirectAdmin? Of is DirectAdmin het beste wat er verkrijgbaar is?

De interface voor de client is niet echt intuïtief, maar het werkt. Voor de de beheerder zijne r heel wat instellingen, maar er is voor een hoop zaken met wat gepriegel via SSH nodig.
@Aar: thanks. En weet je toevallig hoe dat zit met Plesk? En ben je bekend met Strato (zie mijn vorige bericht)?
Nope, geen ervaring mee.

Ooit eens incidenteel mee gewerkt op stage, maar daar konden ze er niet omgaan (onkunde en gepruts) met het gevolg dat het spul al behoorlijk brak werkte :P.
Ah oke... maar dat Strato is dus wel erg goedkoop hè? Ik ben benieuwd of het ook echt iets is. Prijstechnisch in ieder geval wel interessant.
Voor ervaringen met strato: http://www.webhosters.nl/webhosting-providers/strato/ervaringen/ & http://www.webhostingreviews.nl/ervaringen/strato-hosting/ & https://www.google.be/#q=strato+ervaringen

Voor het controle paneel raad ik je aan verschillende te testen. Dit kan je doen door demo's te testen of bij verschillende providers een weekje of 2 weekjes gratis te testen. Of voor een maand te bestellen.

Ik zelf zit bij Corgitech. Ben er zeer tevreden van. Ik betaal €57/jaar voor 725mb ram, 35GB ram, 1TB data, 2xcpu cores, 100mbit up. De server staat in Amsterdam bij Serverius. Lijkt me een goed datacenter. Dat is ook belangrijk.

LEDfan nvt op 07/12/2013 21:05:33

Ik betaal €57/jaar voor 725mb ram, 35GB ram, 1TB data.....

725MB ram, 35GB diskspace en 1TB dataverkeer dus.

Reageren