Zeer jammer! Whatsapp zal er hierdoor vast niet beter op worden. Facebook probeert hier natuurlijk hun bedrijf mee te redden, maar het lijkt me eerder hun laatste stuiptrekkingen.
Gelukkig zijn er genoeg andere (betere) alternatieven voor Whatsapp en Facebook.
Eindelijk allemaal naar een chatapp die wel desktop ondersteund :)
Persoonlijk moet ik niets hebben van Facebook dus echt blij ben ik niet met deze overname. Ik zelf heb er geen probleem mee om over te stappen naar een alternatief maar familie en vrienden gaan dat dus zeer waarschijnlijk dus nooit doen. Ik ben dus zo'n beetje verplicht Watsapp te blijven gebruiken.
PS. Wat een idioot hoog bedrag voor een chat dienst. Ik weet dat ze veel gebruikers hebben en dat er een leuk bedrag mee te verdienen is maar ik wil eigenlijk niet eens weten wat Facebook gaat doen om zijn geld terug te verdienen.
PPS. Naar welke chat diens zijn jullie van plan over te stappen?
Er zijn een hoop alternatieven. Line, Kakao, Hangout, Telegram, BBM, Heml.is (nog niet af) ...
Het is inderdaad een probleem om over te stappen, want waar gaat iedereen naar toe?
De meeste zitten op Whatsapp en een paar op Line, maar die laatste groep zit ook op Whatsapp dus voor mij geen reden om 2 app's naast elkaar te hebben.
Ik denk ook, als ik de reacties zo lees, veel mensen terug gaan naar SMS. Tegenwoordig krijg je bij elk data abbonement gratis bellen en smsen.
Het is inderdaad een hoog bedrag, maar hiermee hebben ze wel zeker 400 miljoen mobiele nummers in bezit die ze koppelen aan je FB profiel. Dit is geld waard. Om het terug te verdienen zullen ze FB en Whatsapp heel langzaam samenvoegen, om je het idee te geven dat het niet gebeurt, en vervolgens reclames te gaan toevoegen. Ook zal het nu wel afgelopen zijn met het gratis abonnement. Ik heb er, zoals vele gebruikers die er vanaf het begin gebruik van maken, nog geen cent voor betaald. FB zal wel geld willen zien.
Google? Google doet met Hangout niks anders dan dat Facebook met Whatsapp gaat doen. Je berichten scannen en hierop advertentie tonen. Precies zoals HJ zegt.
google heeft meedere bedrijven overgekocht en die blijven meestal het zelfde
maar facebook verandert er veel aan kijk maar naar instagram
het trekt bijna bij facebook in...
In dat opzicht heb je dan gelijk. Maar dat ik vervolgens op Google resultaten krijg gebaseerd op mijn whatsapp gesprekken... Laat maar. De Google resultaten zijn al veel te veel op de gebruiker/locatie gebaseerd.
Whatsapp had gewoon lekker zelfstandig moeten blijven doorgaan. Nou zullen we opzoek moeten naar een alternatief (ik zeg even wachten op heml.is)
ik weet het niet...
ik zal verlopig door blijven gaan met whatsapp. kijken wat facebook
allemaal gaat doen... hopelijk houden ze het zo en anders zal ik ook opzoek gaan
met een andere dienst maar ik denk dat ik eerder overga stapen op viber, skype of kik
omdat veel van mijn vrienden en kenissen daar ook al gebruik van maken van heml.is heb ik nog nooit
gehoort en ik ben niet de enige denk ik